افزایش سرعت باد در سواحل دریای عمان پیش بینی می شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: افزایش سرعت باد تحت تاثیر جریانات فصلی در سواحل دریای عمان در ساعت های صبحگاهی (سه شنبه) و رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ساعت های عصرگاهی در ارتفاعات استان هرمزگان پیش بینی می شود.

محمد کاملی دیرستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: دریا در ساعت های صبح تا ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: در خلیج فارس از ساعت های بعدازظهر از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد اما دریای عمان همچنان در ساعت های شب نیز متلاطم باقی خواهد ماند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های صبحگاهی در مناطق ساحلی افزایش ابرناکی و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه ارتفاعات شرقی رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از این رو توصیه می شود، در ساعت های بعدازظهر از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود.

وی گفت: سرعت باد جنوب شرقی از صبح جمعه (۳۰ تیرماه) در غالب مناطق دریایی استان هرمزگان، شدت بیشتری خواهد یافت و اختلال در آمد و شد دریایی دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: از لحاظ دمایی نوسان یک تا ۲ درجه ای دما مورد انتظار است.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، دریای عُمان، (دریای مَکران یا خلیج مَکران)، پهنه‌ای آبی و خلیجی است که از غرب به تنگه هرمز، خلیج فارس و امارات متحده عربی از شمال به ایران، از شرق به اقیانوس هند و از جنوب به کشور عمان محدود می‌شود و ۵۴۵ کیلومتر طول و ۱۸۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha