امام جمعه همدان: دشمن از اندیشه و مکتب عاشورا هراس دارد

همدان – ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: جریان باطل تلاش می کند با شبهه پراکنی و تحریم، مجالس امام حسین (ع) را تعطیل و تضعیف کند چرا که از اندیشه حاکم در این مکتب و مراسم باشکوه عزاداری ها هراس دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله موثقی در خطبه های این هفته نماز جمعه که با حضور باشکوه و خیل عزاداران حسینی در روز عاشورا همراه بود، افزود: طبق اندیشه امام حسین (ع)، بزرگترین فتنه و طاغوت، استکبار است و مبارزه با آن یک وظیفه و اصل شرعی است.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی افزود: مجالس بزرگی توسط مردم همزمان با دهه اول محرم در همدان برگزار شد که نشان می دهد مردم دلداده به اهل بیت ع و مکتب عاشورا هستند.

امام جمعه همدان بیان کرد: با توسعه مجالس اهل بیت، تقوا در جامعه گسترش یافته و در این ماه دل ها پاک و برای پذیرش تقوا مهیا می شود.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: جریان باطل تلاش می کند با شبهه پراکنی و تحریم، مجالس امام حسین (ع) را تعطیل و تضعیف کند چرا که از اندیشه حاکم در این مکتب و عزاداری ها هراس دارد.

وی افزود: طبق اندیشه امام حسین (ع)، بزرگترین فتنه و طاغوت، استکبار است و مبارزه با آن یک وظیفه و اصل شرعی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: اندیشه امام حسین (ع) برای مستبدان تاریخ خطرناک است چون از نظر ایشان مبارزه با طاغوت و فتنه بزرگ یک تکلیف و اصل است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: جامعه امام حسینی برای مستبدان و مستکبر خطرناک است چرا که مردم این جامعه در برابر آنها سر خم نمی کند.

وی افزود: ویژگی ظلم و استکبار ستیزی مکتب عاشورا موجب دشمنی و مبارزه مستکبران با این مجالس شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان یادآوری کرد: مردم کشورمان و امام امت با بهره گیری از همین مکتب و سیره امام حسین ع مقابل طاغوت و رژیم ستم شاهی و استکبار ایستاد و پیروز شد.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: ملت بزرگ ایران عزیز بودن، زیر بار ذلت نرفتن، با دست خالی در برابر استکبار ایستادن، ایثار، مرودت، شهادت طلبی را از مکتب امام حسین (ع) فرا گرفتند.

وی تاکید کرد: بر این اساس جامعه و نظام اسلامی توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا و آیین های دینی و مذهبی را تکلیف خود می داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha