دانش‌دوست: والیبال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد/ نتایج تیم ملی فقط یک اتفاق بود

تهران- ایرنا- دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران گفت: والیبال ایران هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر تیم ملی بزرگسالان نتایج خوبی کسب نکرد، تنها یک اتفاق بود.

احسان دانش‌دوست روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ اظهار داشت: برای من شرایطی فراهم شد که هم سال گذشته و هم امسال بتوانم در خدمت تیم ملی کشورم باشم. امسال در هفته سوم با توجه به شرایطی که ایجاد شد توانستم تیم ملی را در مسابقات هفته سوم به میزبانی آناهایم آمریکا همراهی کنم.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها، گفت: از آنجایی که همه می‌دانند متاسفانه سرمربی و آنالیزور تیم در هفته سوم در کنار سایر بازیکنان حضور نداشتند. این اتفاق کار را برای تیم ایران سخت کرد. ضمن اینکه در بازی سوم هفته سوم هم نفراتی همچون حاجی‌پور، شریفی و کریمی دچار مصدومیت شدند. اواخر ست چهارم بازی آخر مقابل کوبا هم موسوی از ناحیه انگشت دچار مصدومیت شد.

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها و سختی‌هایی که وجود داشت اعتقاد دارم که بازیکنان جانانه جنگیدند، اما نشد که به پیروزی برسیم. به تمام بازیکنان و اعضای کادر فنی خسته نباشید می‌گویم. شرمنده مردم شدیم، چون آنها بسیار از ما حمایت کردند، اما همه آنها باید بدانند که بازیکنان هم تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

دانش‌دوست افزود: امیدوارم در مسابقات بعدی بتوانیم جبران کنیم. دنیا به آخر نرسیده و کار برای والیبال ایران تمام نشده است. ما مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را درپیش داریم. موفقیت در هر کدام از این مسابقات می‌تواند والیبال ایران را یک گام به هدفش که حضور در المپیک است نزدیک کند.

وی درخصوص انتقادهایی که این روزها از تیم ملی و کادر فنی می‌شود، عنوان کرد: من اغلب صحبت‌ها را شنیدم و دیدم. می‌دانم برخی از نفراتی که اظهارنظر می‌کنند دلشان برای والیبال می‌سوزد و می‌خواهند این رشته یک بار دیگر جایگاه اصلی خود را پیدا کند. به هر حال کادر فنی هم اعلام کرد که نتایج تیم ملی در این دوره از مسابقات چندان ایده‌آل نبود. مهم این است که مربیان تیم ملی هم خودشان شرایط را درک کرده و نقاط ضعف و قوت را بهتر ببینند.

دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران درمورد سوابق و عناوینی که به دست آورده است، گفت: در سال ۱۳۹۸ عضو تیم والیبال شهرداری گنبد بودم و پس از اتمام لیگ در آن سال همراه با تیم ورامین که قهرمان لیگ شده بود به جام باشگاه‌های آسیا رفتم و توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم. در سال ۱۴۰۰ عضو تیم هورسان بودم و در نیم فصل به عنوان بازیکن کمکی با تیم سیرجان به جام باشگاه‌های جهان اعزام شدم. پس از لیگ ملت‌های سال گذشته هم جز نفراتی بودم که زیر نظر عظیم جزیده به مسابقات کشورهای اسلامی رفتم و توانستیم مدال طلای آن بازی‌ها را به ارمغان بیاوریم. کسب عنوان قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان از جمله مهمترین افتخارات من به شمار می‌رود.

دانش‌دوست در پایان با اشاره به قهرمانی تیم والیبال جوانان ایران در رقابت‌های جهانی، تصریح کرد: کادر ایرانی و ستاره‌های ایرانی نشان دادند که والیبال ایران هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر تیم ملی بزرگسالان نتایج خوبی کسب نکرد، تنها یک اتفاق بود. من خودم این عنوان را قبلاً هم تجربه کرده بودم و می‌دانم که این قهرمانی چقدر شیرین است. این قهرمانی را به جامعه والیبال تبریک می‌گویم و امیدوارم یک بار دیگر نگاه‌ها به سمت این رشته جذاب چرخیده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha