حمایت ۲ هزار میلیارد تومانی مردم تهران از مددجویان کمیته امداد

تهران - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان تهران از حمایت یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: مردم پایتخت در مجموع سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد در حمایت از مددجویان کمک کردند.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی روز سه شنبه، گفت: هم اکنون ۹۳ هزار و ۵۷۵ خانواده معیشت‌بگیر و موردی از خدمات این نهاد در استان تهران بهره‌مند می شوند. از این تعداد ۵۵ هزار خانوار، زن سرپرست خانوار هستند؛ ۳۸ هزار و ۳۰۰ خانوار سالمند و ۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار نیز دارای سرپرست زندانی هستند.

وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه جهیزیه به جامعه هدف تحت حمایت، بیان کرد: سال گذشته یکهزار و ۸۵۱ مورد جهیزیه و کمک هزینه جهیزیه ارائه شده و از ابتدای امسال نیز تاکنون نیز ۷۰۰ مورد کمک هزینه جهیزیه و جهیزیه ارائه شده است که مقرر شده تاپایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این خدمت بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در بخش اجاره و ودیعه مسکن با توجه به مشکلات گرانی مسکن در این استان پارسال، ۱۷ هزار و ۷۳۰ مورد کمک در قالب ودیعه و اجار مسکن پرداخت شده و این امر در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی همچنین به ارائه خدمت به بیماران خاص و صعب العلاج اشاره و اعلام کرد: این نهاد به واسطه اعتبارات دولتی و کمک های مردمی نیز به این گروه از جامعه هدف تحت حمایت خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای ارائه می کند.

پرپنچی با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۷۴ خانواده از خدمات مشاوره حقوقی و قضایی برخوردار شده اند، افزود: نفقه، مهریه از جمله مواردی است که برای خدمات حقوقی و قضایی مطرح شده است.

وی با اعلام کمک های شهروندان استان تهران از طریق طرح های مختلف مشارکتی، بیان کرد: شهروندان استان تهران در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد استان تهران و مراکز نیکوکاری همیار این نهاد به نیازمندان کمک کرده اند که از این مبلغ یکهزار و ۲۸۴ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری و برای مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان شناسایی شده توسط این مراکز هزینه شده است.

پرپنچی اظهار کرد: در بخش صدقات نقدی از طریق صندوق های صدقات در معابر، مراکز عمومی و منازل بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان توسط مردم تهران کمک شده است. همچنین ۸۶ میلیارد تومان در قالب زکات و ۲۷۶ میلیارد تومان نیز از طریق حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین به کودکان، دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمک شده است و مابقی کمک ها نیز مبتنی بر نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه ریالی از کمک های مردم و خیران در جای دیگر و برای افراد دیگر هزینه نمی شود، گفت: همه کمک های جمع آوری شده در محل جمع آوری کمک ها و برای همان منطقه هزینه می شود. لازم لبه ذکر است کمک های حامیان به ایتام و فرزندان محسنین نیز به صورت مستقیم به حساب آنان واریز می شود.

حمایت ۲ هزار میلیارد تومانی مردم تهران از مددجویان کمیته امداد

چتر حمایتی کمیته امداد برای ۱۳۵۸ دانشجو

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همنچنین به حمایت از دانشجویان مددجو اشاره کرد و گفت: کمک های جمع آوری شده در سرفصل های مختف خدمت رسانی از جمله هزینه ازدواج، اجاره و ودیعه مسکن، فرانشیز خدمات درمانی، ابن سبیل ( درراه ماندگان)، پوشاک، کمک به خرید، احداث و تعمیر مسکن، هزینه های تحصیلی، آموزشی و ... هزینه می شود.

وی به فعالیت ۱۱ کانون فرهنگی تربیتی زیرمجموعه این نهاد در استان تهران اشاره کرد و افزود: ۹ هزار و ۳۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در سراسر استان از برنامه های علمی، فرهنگی و هنری این کانون ها بهره مند می شوند.

پرپنچی ادامه داد: حدود ۲۶ هزار دانش آموز، یکهزار و ۳۵۸ دانشجو از خدمات امور فرهنگی و تحصیلی و مشاوره این نهاد در استان تهران بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه پارسال یکهزار و ۸۸۸ مددجو از خدمات آموزی از جمله مهارت های زندگی بهره مند شده اند، گفت: همچنین ۲۵ هزار و ۶۰۸ مددجو نیز از خدمات مشاوره فردی و گروهی در این مدت زمان بهره مند شده اند.

راه اندازی اشتغال برای ۱۶ هزار مددجو

وی به خدمات ارائه شده در حوزه اشتغال و خودکفایی اشاره و عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، برای ۱۶ هزار و ۲۹۵ نفر از محل طرح های اشتغال فرصت شغلی ایجاد شده است.همچنین ۱۵ هزار و ۱۵۱ نفر نیز از آموزش های کسب و کار در راستای ایجاد فرصت های شغلی بهره مند شده اند.

پرپنچی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۱۷ طرح در این مدت زمان اجرایی شده است، افزود: برای اجرای این تعداد طرح بالغ بر یکهزار و ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۶ نفر نیز از طریق طرح راهبری شغلی در این مدت زمان برای اشتغال زایی اقدام نموده اند، افزود: در مجموع سال گذشته، ۶۵۰ خانواده از طریق دریافت خدمات اشتغال، توانمند شده اند.

وی به فعالیت های صندوق امداد ولایت اشاره کرد و گفت: از طریق این صندوق وام مختلف این نهاد از جمله کارگشایی، اشتغال، ودیعه، خرید، احداث و تعمیر مسکن به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha