۱۴۴ دانش‌آموز اردبیلی در جشنواره خوارزمی به مصاف هم رفتند

اردبیل - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از رقابت علمی ۱۴۴ دانش‌آموز دختر و پسر پایه اول متوسطه از این استان در مرحله استانی جشنواره خوارزمی، به منظور راهیابی به مرحله کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود مشکی روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه جشنواره خوارزمی در استان اردبیل در حضور اولیا، مربیان و شرکت کنندگان در این رقابت علمی اظهار کرد: این جشنواره، بزرگترین رویداد علمی پیش روی دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی است که در ۱۳ محور برگزار می‌شود و مرحله کشوری آن در چهار محور مردادماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ۶۰ هزار دانش‌آموز پایه اول متوسطه در استان اردبیل ۲۲ هزار دانش‌آموز در مدارس در مرحله منطقه‌ای این رویداد علمی شرکت کردند که ۱۴۴ نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند و امروز تا غروب در حوزه‌های علمی، مناظره، دستاوردها و بخش‌های کارگاهی و مهارتی با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل ادامه داد: دانش‌آموزانی که از این مرحله گذر کرده و به عنوان راهیابان به مرحله کشوری معرفی خواهند شد، ابتدا دوره‌های مهارتی لازم را سپری خواهند کرد و سپس در مرحله کشوری جشنواره خوارزمی حضور خواهند یافت.

مشکی گفت: مسیر جشنواره خوارزمی به المپیادها و سایر رقابت‌های علمی منتهی می‌شود و برگزاری این قبیل رویدادهای علمی و مهارتی در مدیریت و هدایت تحصیلی و شغلی آینده‌سازان جامعه بسیار تاثیرگذار است.

در سال گذشته ۱۷ نفر از دانش‌آموزان نواحی یک و ۲ اردبیل، مناطق پارس‌آباد ، مشگین‌شهر، نمین و نیر در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، بازارچه کسب و کار دانش‌آموزی، پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست سازه، زبان انگلیسی، ریاضی، مناظره علمی و برنامه‌نویسی به مرحله کشوری راه یافته و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را به همراه جایزه نقدی از وزیر آموزش و پرورش دریافت کرده بودند.

حدود ۲۶۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۵۰ آموزشگاه و مدرسه در استان اردبیل مشغول تحصیل علم هستند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha