۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 988
کد خبر: 85173882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط تولید لوله آب کارخانه اسپیرال شرکت لوله‌سازی اهواز احیا شد

اهواز - ایرنا- مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز از احیا و فعالیت مجدد خط تولیدِ لوله‌های آب در کارخانه‌ اسپیرال این شرکت، پس از چهار سال و نیم توقف خبر داد و گفت: این اقدام با هدف حفظ اشتغال و تحقق سود آوری این مجموعه صنعتی انجام شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا هوشنگ احمدی در حاشیه بازدید از از سرگیری فعالیت کارخانه تولید لوله های اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز اظهارکرد: این خط تولیدی از اوایلِ سال ۱۳۹۸ متوقف شده بود و اکنون پس از چهار سال و نیم، با پیگیری‌های انجام شده احیا و نخستین شاخه از لوله‌های مورد نیاز صنعت آب کشور در این کارخانه تولید شد.

وی ادامه داد: این پروژه‌، با عنوانِ پروژه "شهدای اروند" به قطر ۶۳ اینچ و ضخامت ۱۲ میلیمتر با گریدِ ST ۳۷ و استانداردِ AWWAC ۲۰۰ در حال تولید است.

احمدی با تاکید بر اینکه کارخانه‌ (SAWH) بزرگترین کارخانه‌ی تولید لوله به روش اسپیرال در جنوب کشور است که بالاترین ظرفیت تولید در این حوزه را دارد بیان کرد: این کارخانه با فناوری پیشرفته‌ خود توانمندی ساخت لوله‌های فولادی مورد استفاده در خطوط انتقال آب مطابق استانداردهای بین المللی را دارا است.

بر اساس این گزارش، کارخانه‌ اسپیرال از سال ۱۳۹۲ تاسیس و فعالیت اولیه را شروع کرد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون فعالیت آن متوقف بوده است.

کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است و تولیدات در صنعت نفت ، آب و کشاورزی کاربرد دارد.برای نخستین بار لوله‌های ۲۴ و ۱۰۰ اینچ در این کارخانه تولید شد و کشور را از واردات این نوع کالا بی نیاز کرد.

بخشی از لوله‌های صنعت حفاری که تا پیش از این وارد کشور می‌شد نیز در این کارخانه تولید می شود که در راستای اقتصاد مقاومتی گام بزرگی محسوب می‌شود.

این کارخانه در هنگام بهره‌برداری ۲۶۱ شغل ایجاد کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha