۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85174122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتقای سطح روابط قطر و ژاپن به شراکت راهبردی

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۴
کد خبر: 85174122
ارتقای سطح روابط قطر و ژاپن به شراکت راهبردی

تهران-ایرنا- امیر قطر و نخست وزیر ژاپن امروز سه‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در دوحه، درباره ارتقای سطح روابط بین دو کشور به شراکت راهبردی ابراز خرسندی کردند.

به گزارش ایرنا، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز در دیوان امیری در دوحه میزبان «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن بود.

طبق بیانیه دیوان امیری قطر، شیخ تمیم ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر ژاپن ابراز امیدواری کرد که روابط بین دو کشور تقویت شود.

وی بر اهمیت سفر نخست وزیر ژاپن به دوحه تأکید کرد و گفت که که تداوم این سفرها و دیدارها، هماهنگی و رایزنی دوجانبه در زمینه های مختلف را افزایش می‌دهد.

امیر قطر ضمن ابراز خرسندی از اعلام ارتقای سطح روابط بین دو کشور به شراکت راهبردی، خاطرنشان کرد، این مسئله به توسعه همکاری در زمینه‌های دارای اهمیت مشترک کمک می کند.

از طرفی دیگر، نخست وزیر ژاپن از استقبال امیر قطر تقدیر و تشکر کرد و بر اهمیت روابط بین دو کشور و ارتقای آن به بالاترین سطوح تأکید و شراکت ژاپن و قطر در سطوح مختلف را تحسین کرد.

به گزارش میدل ایست، کیشیدا نیز از افزایش سطح شراکت بین دو کشور به شراکت راهبردی برای تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه انرژی، اقتصاد، دفاع، امنیت و تبادل آکادمیک ابراز خرسندی کرد.

روابط و همکاری بین دو کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و انرژی علاوه بر چشم انداز همکاری در بخش های مختلف، بارزترین مسائل منطقه ای و بین المللی و مسائل دارای اهمیت مشترک، از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

نخست وزیر ژاپن صبح امروز طی سفری رسمی وارد دوحه شد و مورد استقبال وزیر صنعت و بازرگانی قطر قرار گرفت.

وی در امارات ۲۳ توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه تجارت و سرمایه گذاری و پیش از آن در عربستان ۲۶ توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های انرژی تجدیدپذیر، هوافضا، فناوری و هوش مصنوعی امضا کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha