یکهزار نفر از اهالی نانگ بندرعباس نخستین تابستان با آب لوله‌کشی را تجربه کردند

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: یکهزار نفر از اهالی روستای نانگ بندرعباس نخستین تابستان بهره‌مندی از آب لوله کشی و پایدار را با اجرای یک پروژه تاثیرگذار آبرسانی تجربه کردند.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند آبرسانی به مردم روستای نانگ در شرق‌ بندرعباس با بیان اینکه مردم این روستا تا پیش از این تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نبوده و همواره برای تامین نیاز آبی خود با مشکلاتی مواجه بودند، تصریح کرد: در همین راستا با مشارکت شرکت های نفتی و گازی واقع در جوار روستا، آبفای هرمزگان اقدام به اجرای خط انتقال، شبکه توزیع و تامین آب پایدار روستا کرد تا ساکنان روستای نانگ تابستان بدون مشکل از نظر تامین نیاز آبی تجربه کنند.

وی در تشریح جزئیات اجرای این پروژه و تامین نیاز آبی روستای نانگ، ادامه داد: آب روستای نانگ از تصفیه خانه بندرعباس با اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال فولادی و ۱۵ کیلومتر شبکه داخلی تامین می شود که با تکمیل آن، جمعیتی افزون بر یکهزار نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند شدند.

به گفته حمزه پور، برای تکمیل این پروژه اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

گفتنی است پیش از این روستای نانگ بدون آب لوله کشی سالم و بهداشتی است و آب شرب هر ۲ هفته یکبار از پالایشگاه گاز به یکی از محلات می رسید و روستانشینان باید مخزنی برای ذخیره سازی آب داشته باشند که این مشکل در فصل گرم سال حادتر می شد.

ننگ یا نانگ روستایی از توابع بخش قلعه قاضی شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان ایران است. در اطراف این روستا چاه های متعدد گاز و نفت حفاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha