مددجویان کمیته امداد یک سوم پیله ابریشم کشور را تولید می کنند 

بجنورد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مددجویان این نهاد حمایتی یک سوم پیله ابریشم کشور را تولید می کنند که این مهم سند افتخار این قشر در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ۲ هزار مددجوی خودکفا شده خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد در حوزه تولید ابریشم در سطح کشور سرآمد هستند و همواره در صنعت نوغانداری حرف اول را می زنند.

وی افزود: این جایگاه مددجویان در تولید پیله ابریشم بسیار ارزشمند است و باید حمایت ها از این قشر بیشتر شود.

بختیاری با تاکید بر توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حمایت های این نهاد حمایتی از خودکفا شدگان تداوم خواهد داشت و تنها مستمری این افراد قطع می شود.

وی با بیان اینکه فرش تولیدی مددجویان با نشان تجاری احسان ثبت جهانی شده است، گفت: سال گذشته ۱۳۰ هزار متر مربع فرش توسط مددجویان این نهاد تولید شده است.

بختیاری ادامه داد: همچنین سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از طریق بانک های عامل به مددجویان پرداخت شد که خراسان شمالی در جذب این اعتبارات رتبه بالایی به خود اختصاص داد.

۵۲ درصد مددجویان، بانوان هستند

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اکنون ۵۲ درصد مددجویان کمیته امداد را بانوان تشکیل می دهند که دارای فرزندان یتیم و یا سرپرستان از کار افتاده دارند.

وی افزود: یکی از راهبردی ترین برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی است که در این راستا تاکنون گام های موثری برداشته شده است.

شرکت در همایش نخبگان تحت حمایت و حضور در همایش تجلیل از نیکوکاران خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به این استان است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha