اردبیل قابلیت راه‌اندازی هنرستان گردشگری و صنایع دستی را دارد

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تلاش برای ایجاد هنرستان گردشگری و صنایع‌ دستی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، یحیی نجارقابل روز چهارشنبه در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود توسعه آموزش‌های گردشگری و صنایع‌ دستی در مقطع دیپلم از اهداف ایجاد این هنرستان است و می‌تواند به اشتغالزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص منجر شود.

او اظهار کرد: در این راستا جلساتی بین کارشناسان ذیربط برگزار و شرایط تخصصی ایجاد این هنرستان بررسی شده که در مرحله اول برای تامین نیروی متخصص جهت آموزش تلاش می‌شود.

اردبیل قابلیت راه‌اندازی هنرستان گردشگری و صنایع دستی را دارد

نجار قابل ادامه داد: برای تعیین محل ، نیروهای متخصص و تامین تجهیزات هنرستان بین طرفین تبادل نظر شد و قرار است در جلسات بعدی توافق نهایی برای همکاری حاصل شود.

اردبیل در شمال ایران از ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی برخوردار است.

این استان همچنین با اشتغال ۱۲۰ هزار نفر در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی از مناطق برجسته در زمینه صنایع دستی ایران محسوب می‌شود و چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha