صنایع بندرعباس زمینه بورسیه دانش‌آموزان مستعد را ایجاد کنند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: زمینه بورسیه شدن دانش‌آموزان مستعد به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار توسط صنایع غرب استان ایجاد شود. .

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، بیان‌ کرد: زمینه‌ای فراهم شود تا دانش‌آموزان در سه سال آخر تحصیل خود توسط صنایع بورسیه شوند و این موضوع می‌تواند از مهرماه با بورسیه کردن ۳۰ دانش‌آموز هنرستان فولاد با اولویت دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار عملیاتی شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای عملیات اجرایی در حوزه مدارس استان ضروری است، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش سهم وزارت آموزش و پرورش در احداث مدارس استان طبق تفاهم نامه‌ی امضا شده محقق شود.

رییس شورای آموزش وپرورش هرمزگان با تاکید بر فراهم نمودن زیرساخت‌های ‌خوابگاهی برای دانش‌آموزان دختر اظهار کرد: با توجه به اینکه دختران امروز مادران فردای جامعه هستند اگر مادران باسواد باشند، فرزند بی‌سواد را تربیت نمی‌کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به کمبودهای کلاس‌های درس استان در آغاز سال تحصیلی پیش‌رو بیان کرد: به منظور ایمن‌سازی مدارس، شرکت توزیع برق ماموریت دارد که ایمنی شبکه برق‌رسانی تمام مدارس استان را مورد بررسی قرار دهد.

دوستی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه مجازی در استان هرمزگان، عنوان‌کرد: با توجه به آسیب‌هایی که ممکن است در مدارس مجازی وجود داشته باشد افرادی که می‌خواهند در این نوع مدرسه تحصیل داشته باشند باید تاییدیه‌ شورای آموزش و پرورش را داشته باشند.

با توجه به آسیب‌هایی که ممکن است در مدارس مجازی وجود داشته باشد افرادی که می‌خواهند در این نوع مدرسه تحصیل داشته باشند باید تاییدیه‌ی شورای آموزش و پرورش را داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه، بیان داشت: اقدامات انجام شده در جلسه آتی شورا گزارش داده شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش گفت: جلسات شورای آموزش و پرورش در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌ها باید برگزار و گزارش و صورت جلسه‌ آن نیز ارسال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha