پویش خانه‌سازی برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان کلنگ خورد+ فیلم

کرمان - ایرنا - وعده ای که دادستان کرمان چند وقت پیش داده بود عملیاتی شد و کلنگ احداث ۲ واحد ۶۰ متری برای خانواده زندانیان نیازمند واقع در مناطق حاشیه شهر کرمان روز چهارشنبه با مشارکت برخی خیران به زمین خورد.

به گزارش ایرنا، حکایت ایجاد سقف امن با همراهی دستگاه قضا برای خانواده مددجویان زیرپوشش کمیته امداد زندان های کرمان از دوم خرداد سال جاری و بازدید دادستان کرمان از خانه چند مددجوی نیازمند زندان کرمان آغاز شد.

این حکایت از خانه های بی سقفی بود که بوی فضولات کبوترها و نم دیوارها توامان راه نفس بازدیدکنندگان را گرفته بود و همسر مددجویی که به دلیل تصادف و فرار راننده از صحنه همچنان بی پناه و تنها در گوشه اتاقی نمور و تاریک خزیده بود، هرازچندگاهی تلفن های تهدیدآمیز صاحب ملک را با ترس و لرز پاسخ می داد و وعده کرایه های عقب افتاده این بیغوله را به ماه بعد موکول می کرد.

این قصه از خانه ای در حاشیه های شهرک صنعتی کرمان و ۲ اتاق در هم تنیده و به گود افتاده مددجویی که مادری با رختشویی و کار در بیرون منزل ۲ پسرش را با چنگ و دندان محافظت می کرد آغاز شد، همان مادری که حتی از بازگشت همسرش همچنان در هراس بود و انگار می دانست از او آبی برای فرزندان و خانه بی بنیانش گرم نمی شود اما آن زمانی که دادستان قول پیگیری رفع مشکلاتشان و البته ایجاد سرپناهی امن را به آنها داد برق امید به آینده در چشمان اشک‌بارش درخشید؛ همان زمان که دست پدرانه دادستان را بر سر فرزندانش دید امید به زندگی در دلش جوانه زد.

آن روز دادستان کرمان از رسانه ها درخواست همراهی کرد تا در راه اندازی پویش خانه سازی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و جذب خیران آستین همت را بالا بزنند و البته آنها هم چنین کردند.

حدود ۲ ماه از این طلب استمداد و طرح این موضوع نگذشته بود که صبح امروز چهارشنبه ۲۸ تیرماه به درخواست دادستان کرمان رسانه ها برای شرکت در آیین آغاز پویش خانه سازی برای مددجویان زندان های کرمان تحت حمایت کمیته امداد با آغاز عملیات اجرایی ۲ واحد مسکونی ۶۰ متری در شهرک سیدی کرمان با حضور دادستان کرمان، مدیرکل زندان ها و بابک اسماعیلی، فرد نیکوکار و تقبل کننده هزینه های ساخت و ساز و جمعی از مسئولان فراخوانده شدند.

پویش خانه‌سازی برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان کلنگ خورد+ فیلم

سقفی برای عزتمندی خانواده مددجویان زندان ها

دادستان کرمان در حاشیه آغاز این پویش با اشاره به بازدید خود با همراهی رسانه ها از خانواده زندانیان نیازمند کرمان از آغاز این طرح خیرخواهانه و خداپسندانه ابراز امیدواری کرد.

مهدی بخشی از خیرین برای اهدا و واگذاری زمین و همچنین انجام ساخت و ساز منزل مسکونی ۵۰ یا ۶۰ متری برای خانواده مددجویان نیازمند زندان کرمان که تحت پوشش کمیته امداد هستند، دعوت کرد.

وی با بیان اینکه فرد خیری با اهدای زمین، کار ساخت و ساز ۲ واحد مسکونی را برای خانواده مددجویان زندان کرمان که تحت پوشش کمیته امداد هستند کلید زد و خیر دیگری به نام بابک اسماعیلی ساخت این ۲ واحد ۶۰ متری را به عنوان نمونه در شهرک سیدی بر عهده گرفت ابراز امیدواری کرد: احداث واحد مسکونی برای این خانواده ها آغازی نیک برای انجام اقدامات بزرگ تر و جلب بیش از پیش اعتماد مردم به دستگاه قضایی، زندان و انجمن حمایت از زندانیان خواهد بود.

بخشی گفت: حالا که پدر خانواده به دلیل انجام جرم در زندان به سر می برد و بالای سر خانواده حضور ندارد سعی دستگاه قضایی بر این است آرامش و امنیت خاطر نسبی را برای خانواده آنها فراهم کند.

دادستان کرمان گفت: امروز ساخت ۲ واحد ۶۰ متری در شهرک سیدی شهر کرمان با محوریت خیرین، دستگاه قضایی، اداره کل زندان، انجمن حمایت از زندانیان و رسانه ها آغاز شد تا بستری باشد برای ساخت واحدهای مسکونی بیشتر.

وی با تاکید بر اینکه آمار خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد در کرمان احصا شده است تصریح کرد: برخی از خانواده مددجویان در بیغوله ها و مکان هایی که مناسب زندگی نیست به سر می برند.

دادستان اظهار داشت: استاندار کرمان که فردی خیرخواه و در انجام امور خیر پیشقدم است به منظور کمک به احداث واحدهای مسکونی برای این افراد قول مساعد داده است.

وی تصریح کرد: بعد از صحبت با استاندار کرمان قرار شد با کمک خیرین زمین تهیه کنیم و ۲ واحد را به عنوان نمونه بسازیم که طبق قول استاندار قرار شد بعد از اتمام این ۲ واحد مسکونی، زمین بزرگ تری را در اختیار ما قرار دهند تا با کمک خیرین تعداد واحد مسکونی بیشتری ساخته شود.

بخشی تاکید کرد: مردم در راستای ساخت واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند زندان ها پای کار آمده اند دولت نیز در این امر خطیر دستگاه قضایی را یاری خواهد کرد.

پویش خانه‌سازی برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان کلنگ خورد+ فیلم

القای حس امنیت اجتماعی

بابک اسماعیلی خیری که ساخت ۲ واحد مسکونی مددجویان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد کرمان در زندان و ماهانه ۱۰۰ بسته معیشتی این خانواده را تقبل کرده از نگاه و رویکرد دادستانی کرمان به خانواده مددجویان ابراز خرسندی کرد و گفت: این اقدام به من به عنوان یک شهروند احساس امنیت اجتماعی را القا می کند.

وی تاکید کرد: اثر اقدامات خیرخواهانه در زندگی افراد خود را نشان خواهد داد و انرژی مثبت آن به مجموعه کاری و زندگی افراد برمی گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha