۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85175114
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حفظ وحدت مهمترین معروف در سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سیستان و بلوچستان گفت: حفظ وحدت و امنیت پایدار به عنوان مهمترین و بزرگ‌ترین شاخصه معروف در استان محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برگزار شد اظهارکرد: بر اساس جمع‌بندی انجام شده در هیئت اندیشه‌ورز شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان، حفظ وحدت به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف و اعتیاد و مواد مخدر مهمترین منکر موجود در سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: هفته اول ماه محرم به‌عنوان هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سطح کشور تعیین شده که هر ساله ویژه‌ برنامه‌های مختلفی در این هفته از سوی ستاد و با همکاری سایر نهادها برگزار می‌شود که در ابعاد مختلف شامل فرهنگی، ورزشی، علمی و آموزشی است.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری همایش محوری رهروان امربه‌معروف، تقدیر از دستگاه‌های فعال حوزه فریضتین و معرفی چهره‌های شاخص امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر،سخنرانی‌های مذهبی در مساجد باهدف تبیین علت و چرایی قیام امام حسین (ع) که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا در این دهه فراخوان تولید و ارسال آثار چندرسانه‌ای با محوریت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز منتشر شود که افراد فعال در این زمینه نیز تقدیر و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اکبری ادامه داد: همچنین پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته احیا نیز به پخش مستقیم از شبکه سه سیما به میزبانی این استان دایر خواهد شد.
وی تأکید کرد: آموزش بخش دیگری از برنامه‌های این ستاد است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌صورت برخط و اینترنتی در دوره‌های آموزشی پایه، تکمیلی، ضابطین و عفاف و حجاب و تربیت‌مدرس شرکت کرده و گواهینامه‌های ملی با اعتبار دوره شش‌ساعته ضمن خدمت بهره‌مند شوند.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، علاقه می‌توانند با ثبت گروه‌های جهادی مطالبه‌گری و پس از بهره‌مندشدن از آموزش‌های مقدماتی و تخصصی از حمایت‌های معنوی و قضایی ستاد نیز استفاده کنند که به این منظور شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر با مشارکت دادستانی مرکز استان دایر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha