۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85175169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک زائر گلستانی در مدینه منوره درگذشت

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبر: 85175169
یک زائر گلستانی در مدینه منوره درگذشت

گرگان - ایرنا - جانشین مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: یک‌ زائر گلستانی به علت بیماری زمینه‌ای و کهولت سن شب گذشته در مدینه منوره جان باخت.

سیدابراهیم میرآییز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زائر قربان قلیچ‌شرف‌اینچه‌برون نام داشت شب گذشته درگذشت.

وی بیان کرد: با فوت این زائر تعداد حجاج گلستانی فوت شده حج امسال به چهار نفر رسید که سه نفر در مکه مکرمه و این زائر نیز در مدینه منوره به خاک سپرده شدند.

وی تصریح کرد: همچنین هشت زائر دیگر این استان که دچار بیماری بودند پس از بستری در بیمارستان و بهبودی نسبی به همراه چهار همراه زودتر و با پرواز استان‌های دیگر به کشور و استان بازگشتند.

جانشین مدیر حج و زیارت گلستان‌ گفت: عصر امروز نخستین گروه از حجاج گلستانی در قالب ۲ کاروان و در مجموع ۲۳۷ نفر از طریق فرودگاه جده به استان بازگشتند.

وی عنوان کرد: با توجه به سن بالای زائران ایرانی در حج امسال و نیز گرمای بسیار زیاد عربستان احتمال حمله قلبی، سکته و فوت زائران مبتلا به بیماری‌های پیش زمینه‌ای و سن بالا، زیاد است.

وی گفت: از خانواده‌های این زائران انتظار است موارد مورد نظر در استقبال از حجاج را همچون ازدحام نکردن در فرودگاه و آوردن خودروهای اضافی و سایر موارد رعایت کنند.

امسال از گلستان ۲ هزار و ۹۳۴ نفر در قالب زائر، مدیر، معاون، روحانی و پزشک به سرزمین وحی اعزام شدند که تاکنون با فوت چهار زائر و بازگشت ۱۲ نفر پیش از موعد، این تعداد به ۲ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

زائرین گلستانی امسال در قالب ۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان شیعه راهی سرزمین وحی شدند.

عملیات بازگشت این حجاح در قالب ۱۳ پرواز به مدت هفت روز انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha