۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85175560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلیجه‌های نجات یافته از سیل بیله‌سوار در زیستگاه خود رهاسازی شدند

اردبیل -- ایرنا -- ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست بیله‌سوار مغان هشت بهله پرنده شکاری دلیجه را پس از تیمار و مراقبت در زیستگاه خود رهاسازی کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار گفت: پس از سیل اخیر و تخریب پل روستای انجیرلو، گزارش‌هایی از دوستداران حیات‌ وحش این روستا مبنی بر تخریب لانه‌های پرندگان شکاری در زیر این پل شکسته ارسال شد و با حضور ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست هشت

بهله جوجه پرنده شکاری دلیجه از سه لانه تخریب‌ شده، نجات داده شدند.

عسگر جبرائیلی روز پنجشنبه افزود: این جوجه دلیجه ها بیش از یک ماه در نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار تیمار و مراقبت شدند و پس از سلامت کامل و کسب قابلیت پرواز، در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

دلیجه‌ها از کوچک‌ترین پرندگان شکاری هستند و در کنترل آفات مزارع نقش اساسی دارند.

دلیجه‌های نجات یافته از سیل بیله‌سوار در زیستگاه خود رهاسازی شدند

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر نیز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست محیط‌بانی مشکول این شهرستان بعد از گشت و کنترل چهار صیاد متخلف را که به صورت غیرمجاز اقدام به صید گربه ماهی در رودخانه قزل اوزن واقع در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کرده بودند، دستگیر کردند.

یوسف رشیدی افزود: متخلفان قصد درگیری و فرار داشتند که با اقدام به موقع محیط‌بانان و هماهنگی با مقام قضایی و انتظامی دستگیر و تعداد ۱۰ قطعه گربه ماهی به همراه ادوات صید از آنها کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی زیستگاه‌های حیات وحش را تحت کنترل و مراقبت دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کنند ، ادامه داد: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول از زیستگاه‌های مهم حیات وحش شاخص استان اردبیل است و هر گونه شکار و صید در این منطقه ممنوع می‌باشد.

وی گفت: ۹ گونه ماهی در رودخانه قزل‌اوزن زیست می‌کنند و گونه گربه ماهی جزو ماهیان حرام گوشت بوده و صید و فروش آن به هیچ عنوان مجاز نیست.

استان اردبیل با توجه به اقلیم و آب و هوای متنوع دارای زیستگاه‌ها و منابع طبیعی خدادادی بکر است که در آن گونه‌های غنی جانوری و گیاهی در زیستگاه‌های کوهستانی ، جنگلی ، مرتع و دریاچه‌ها وجود دارد.

سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در استان اردبیل واقع است.

همچنین ۳۰ درصد از مجموع تنوع گونه‌های جانوری کشور مربوط به این استان است که البته از میان آنها ۱۷ گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha