۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85175699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار خمین: محرم و صفر بهترین فرصت برای اجرای کارهای فرهنگی است

خمین - ایرنا -  فرماندار خمین گفت: ماه‌های محرم و صفر فرصت مناسبی برای انجام کارهای معرفتی و فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، حمید کمانکش روز پنجشنبه در همایش «خادمین حرم عشق» در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین، افزود: همه ما مدیون محرم و امام حسین(ع) هستیم چرا که کم کاری‌ها و بی توجهی های فرهنگی را علاقه به امام حسین جبران می کند.

وی اظهار کرد: مسلکهای مختلف دینی در ماه محرم گرد هم جمع می شوند و اقامه عزای امام حسین(ع) رنگ و بوی یکسانی در جامعه ایجاد می کند.

نائب رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در خمین ادامه داد: از زمان رحلت رسول اکرم(ص) تا روز عاشورا ، وقایع روز عاشورا و تا امروز سه برهه زمانی را تشکیل می دهد و در هر برهه درسهای بسیاری نهفته است.

کمانکش گفت: فلسفه روز عاشورا، چرایی رویارویی مدعیان دین مداری و پیروی از پیامبر (ص) با امام حسین(ع) و چرایی جریان تزویر، نفاق و فرقه های کاذب دارای درس هایی است که باید تبیین و بررسی شود.

وی اظهار کرد: واقعه عاشورا دارای ابعاد احساسی و معرفتی است و باید از بُعد احساس گذشت و درس‌های معرفتی را از این واقعه آموخت.

فرماندار خمین تاکید کرد: شرکت کنندگان در عزاداری سرور و سالار شهیدان باید پس از محرم تحول پیدا کنند و پیوند انسان‌ها در عزاداری‌های محرم و پیاده‌روی اربعین مقدمه ظهور امام زمان(عج) است.

رییس ستاد توسعه و باززسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز در این همایش گفت: امام خمینی(ره) نقش بصیرت افزایی و رشد امت اسلامی را ایفا کرد و بازسازی عتبات عالیات یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

رحیم غلامی ادامه داد: بازسازی عتبات عالیات کمک به عراق نیست بلکه گامی در جهت توسعه اماکن متبرکه که هویت امت اسلامی است.

وی ادامه داد: آرزوی تمام ایرانیان زیارت امام حسین(ع) و حرم مطهر ائمه(ع) در سامرا، نجف و کاظمین بود و امروز این آرزو محقق شده است.

غلامی بیان کرد: کمک برای بازسازی این اماکن متبرکه ترفیع گنبد مطهر امام حسین(ع)،طرح توسعه صحن مطهر حضرت زینب(س)، توسعه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف از آثار ماندگار شهید سلیمانی است.

رییس ستاد توسعه و باززسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی در نقشه جغرافیای سیاسی از نخستین مدافعان و حامیان مردم فلسطین است و انقلاب اسلامی لکه ننگ حمایت رژیم پهلوی از صهیونیسم را پاک کرد.

وی ادامه داد: استان مرکزی ساخت ضریح مقدس سرداب امام زمان(عج) را متعهد شده است و نیم ضریح قسمت بانوان در زرندیه ساخته و در سرداب نصب شده است و ساخت نیم ضریح قسمت مردانه ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

غلامی ادامه داد: ستاد بارسازی عتبات عالیات استان مرکزی در حال پیگیری اقدامات لازم برای تسهیل استقرار موکب‌ها و حضور زائران اربعین حسینی استان در کشور عراق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha