۱۶۰ هکتار از زمین‌های ملی در حاجی‌آباد هرمزگان رفع تصرف شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۱۶۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان حاجی آباد رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی عصر پنجشنبه با تاکید بر عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با زمین‌خواران و صیانت از حقوق بیت المال، از رفع تصرف ۱۶۰ هکتار از اراضی ملی در روستای تنب شناگ آشکارا از توابع شهرستان حاجی آباد خبر داد.

وی تصریح کرد: رفع تصرف این زمین‌ها پس از صدور حکم قضایی مبنی بر خلع ید متصرفان به جهت احراز نبودن مالکیت آن‌ها انجام شده است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه محکومان بدون اخذ مجوزهای قانونی مبادرت به تصرف این اراضی کرده بودند، اظهار کرد: با حضور دادستان عمومی و انقلاب حاجی آباد در محل موردنظر و صدور دستورات لازم، اراضی تصرف شده در این منطقه به ارزش تقریبی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آزادسازی شد.

قهرمانی ادامه داد: به دستور مقام قضایی، مستحدثات غیرمجاز در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی و فرماندهی انتظامی تخریب شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد، اقداماتی پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تصرف مجدد اراضی ملی در این منطقه انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha