۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۶:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85176066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الازهر خواستار تحریم کالاهای سوئدی شد

۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۶:۳۵
کد خبر: 85176066
الازهر خواستار تحریم کالاهای سوئدی شد

تهران- ایرنا- الازهر مصر پنجشنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد خواستار تحریم کالاهای ساخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری الشرق الاوسط، الازهر در بیانیه‌ای اقدامات تحریک آمیز مکرر مقامات سوئدی علیه مقدسات اسلامی تحت شعار دروغین آزادی بیان را محکوم کرد.

الازهر مصر در این بیانیه تاکید کرده که آنچه مقامات سوئد در زمینه اعطای مجوز برای سوزاندن نسخه‌ای از قرآن انجام می‌دهند، نشان دهنده افراط گرایی نفرت انگیز، حمایت از تروریسم و خصومت با مسلمانان است.

در این بیانیه آمده است که اجازه سوزاندن نسخه‌ای از قرآن جنایت علیه اسلام و حقوق ادیان و حقوق بشر و ننگی بر پیشانی این جوامع از جمله سوئد است.

الازهر همچنین از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواسته به تحریم محصولات سوئدی ادامه دهند و مواضع یکپارچه و جدی در قبال سیاست‌های ضد اسلامی سوئد که به مقدسات ادیان احترام نمی‌گذارند و فقط زبان پول و منافع مادی را می‌فهمند، اتخاذ کنند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha