امام جمعه بجنورد: توهین به قرآن نشانگر درماندگی دشمنان اسلام است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: توهین به ساحت مقدس قرآن کریم نشانگر درماندگی دشمنان در برابر گسترش ارزش ها و باورهای اسلامی در جهان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین عبادی ‌و سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اقدام ننگین توهین به مقدسات اسلام و آیات قرآنی متاسفانه همواره از سوی دشمنان اسلام و بویژه جهان غرب تکرار شده است.

وی افزود: کشورهایی که با وجود ادعای احترام به حقوق دیگران بارها به باورهای دینی بی‌احترامی کرده و موجب جریحه دار شدن قلب میلیون ها مسلمان شده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان در گذشته با مطرح کردن سکولاریزم ابتدا به دنبال منزوی کردن دین مسیح بودند و این روزها سعی دارند با اقداماتی ننگین و نابخردانه ارزش های اسلامی را در جامعه کمرنگ کنند.

حجت الاسلام نوری افزود: آنها برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر ابزاری بهره می گیرند به گونه‌ای که هم از مقدسات این دین کاریکاتور رسم می‌کنند و حتی دست به سوزاندن آیات الهی آن نیز می زنند.

امام جمعه بجنورد گفت: اهانت به قرآن کریم در سوئد از سوی جریان خاصی هدایت شده است که می خواهند عقاید و ارزش های اسلامی ما را بسوزانند.

وی تصریح کرد: صرف محکوم کردن کفایت نمی کند و باید همه کشورهای اسلامی با این جریان برخورد کنند و سفرای سوئد در کشور خود را فرا بخوانند.

حجت الاسلام نوری  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد کتاب قرآن، بیان کرد: قرآن تنها کتاب آسمانی است که تحریف نشده و خداوند می فرماید این کتاب را از دستبرد دیگران صیانت می کنم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب جامعی است که تمامی مباحث اخلاق، تاریخ، جامعه شناسی وخانواده در آن وجود دارد و بهترین راهنما برای بشریت است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، گفت: امام حسین(ع) در نهضتی که به راه انداخت از عزیزترین های خود؛ حضرت علی اکبر(ع) و حضرت علی اصغر(ع) گذشت تا ارزش های دینی حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حضور مادران ولایتمدار در مراسم شیرخوارگان حسینی نیز نشانگر آن است که آنها نیز حاضرند برای حفظ ارزش های اسلامی از فرزندان خود بگذرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha