حضرت زینب(س) نشان دادن جایگاه زن در اسلام در متن رویدادها است

قم-ایرنا- خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) نمونه‌ای از زن در تراز اسلام ناب محمدی است گفت: در بررسی حماسه کربلا عظمت و اهمیت وجود یک زن منطبق با معیارهای اسلامی را می‌توان به‌خوبی دریافت و حضرت زینب(س) نشان دادن ازنظر اسلام ناب، زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن حوادث و رویدادها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم، افزود: حضرت زینب کبری(س) نمونه‌ای از زن در تراز اسلام ناب محمدی است؛ در بررسی حماسه کربلا عظمت و اهمیت وجود یک زن منطبق با معیارهای اسلامی را می‌توان به‌خوبی دریافت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، اضافه کرد: آن چیزی که سبب شد که حادثه کربلا تبدیل به یک پیروزی دائمی و حتمی شود ناشی از وجود و خطبه‌های غرای حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) بود.

وی ادامه داد: این حضرت زینب(س) بود که با شجاعت و مدیریت خود چنان دشمن مستکبر و زبون را به حقارت و خواری کشاند که شکست آن‌ها برای همیشه بر تارک تاریخ حک شود.

وی افزود : حضرت زینب کبری(س) نمونه‌ای از زن در تراز اسلام ناب محمدی است؛ در بررسی حماسه کربلا عظمت و اهمیت وجود یک زن منطبق با معیارهای اسلامی را می‌توان به‌خوبی دریافت.

آیت‌الله سعیدی همچنین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت تبلیغ، بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید امر تبلیغ را به‌عنوان مساله و محور اول و اصلی خود در امور آموزشی و پژوهشی قرار بدهند؛ هیچ‌کس حق ندارد در شرایطی که دشمن با جنگ شناختی به نبرد ایران ستیزان و اسلام آمده، این سخنان را تحریف کند، با تبلیغ می‌توان بخشی از شبهات مطرح پاسخ و در برابر توطئه دشمنان در عادی‌سازی منکرات ایستاد.

وی اظهار داشت : جمهوری اسلامی روابط خود را با تمام کشورها جز رژیم صهیونیستی بر اساس اصل استقلال و منافع ملی تنظیم می‌کند و متقابلاً چنین انتظاری نیز از دیگران دارد و در برابر مواضع ضد ملی علیه منافع ملی کوتاه نمی‌آید.

وی همچنین با اشاره به هتک حرمت دوباره به قرآن کریم در کشور سوئد، یادآور شد: این اقدام توسط صهیونیست جهانی انجام می‌گیرد و تمام مسلمانان این اقدام استکباری را محکوم می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به موضع‌گیری اخیر کشور روسیه در خصوص تمامیت ارضی ایران، گفت: روسیه باید این رویکرد را اصلاح کند و در دام آمریکا و اروپا بیفتد؛ انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری خود با شعار نه غربی و شرقی نشان داده که کاملاً مستقل است و وام‌دار هیچ کشوری نیست.

وی با اشاره به نقش نماز جمعه در انسان‌سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، عنوان کرد: نمازهای جمعه در شهرهای کشور بخشی از پیام‌های رهبری را ابلاغ و ذهن مردم را با مسائل روز آشنا و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان شناسی عصر صدر اسلام با توجه به آیه ۷۴ سوره مبارکه توبه، تصریح کرد: یکی از پیام‌های این آیه است که منافقان برای براندازی نظام اسلامی از هیچ تلاش فروگذار نمی‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: عده‌ای از منافقان صدر اسلام همواره در آرزوی مرگ زودهنگام رسول گرامی اسلام و عده دیگری نیز درصدد ترور وجود نورانی نبی مکرم بودند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مهم و کاربردی در امربه‌معروف به‌صورت غیرمستقیم، عامل بودن شخص امربه‌معروف و دور بودن از منکرات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha