بی‌تفاوتی آسیب همیشگی جامعه اسلامی است

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، بی تفاوتی را آسیبی دانست که همواره جامعه اسلامی را تهدید می‌کند از همین رو برای پیشبرد اهداف اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، انجام امر به معروف و نهی از منکر را ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) مبتنی بر اصلاح انحرافاتی بود که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) شکل گرفت و این امام، خروج خویش را فقط برای اصلاح امور جامعه جد خودشان و انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

وی ادامه داد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر، مهمترین خطاب دینی و عقلی است به‌طوری‌که اگر جامعه‌ای بخواهد به پیشرفت برسد، همه آحاد جامعه به امر به معروف و نهی از منکر قائل باشند.

احمدی بی‌تفاوتی مردم به ارزش‌های اسلامی و تَرک امر به معروف و نهی از منکر را عامل سقوط و انحطاط جامعه دانست و گفت: با تحلیل تاریخ بعد از رحلت پیامبر(ص)، مهمترین آسیب جامعه بی‌تفاوتی مردم و ترک امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی به هدف متعالی خود که همان تشکیل حیات طیبه اسلامی مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی است، دست یابد باید همه آحاد جامعه جامعه مسوول و حساس باشند.

احمدی با اشاره به تأسیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور از سال ۱۳۷۲ و انتصاب رییس آن به حکم رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: این ستاد در سه سطح ملی، استانی و شهرستان فعالیت دارد و اصلی ترین رسالت آن ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بین آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر، حمایت از گروه‌های مطالبه‌گر، پیگیری مطالبات مردمی از دستگاه‌ها و نهادها و پیگیری مطالبات و رهنمودهای بر زمین مانده رهبر معظم انقلاب از دیگر وظایف و رسالت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

احمدی همچنین به عملکرد سال گذشته ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اشاره کرد و گفت: تشکیل ۴۰۹ جلسه شورا در مساجد و محلات استان، تشکیل ۷۰ تشکل مطالبه‌گری، تشکیل ۶۶ شورای اصناف، دعوت از ۱۵ مدیرکل و مدیر شهرستانی به ستاد برای پیگیری مطالبات مردم و پیگیری ۱۵۰ مورد مطالبه مردمی که بخشی از آنها به نتیجه رسیده است، از جمله فعالیت‌های این ستاد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتصابات غیرقانونی یک منکر است، افزود: در خصوص انتصابات غیرقانونی ۲ مورد از مدیران شهرستانی نیز ورود کردیم و از برخی انتصابات جلوگیری شده است.

احمدی ادامه داد: دریافت وجه اجباری در مدارس دولتی و هیات امنایی نیز از جمله مواردی بود که با همکاری آموزش و پرورش به آن ورود کردیم و بخشی از پول‌ها به مردم بازگردانده شد چرا که مدارس دولتی و هیات امنایی به جز پول کتاب و بیمه حق دریافت وجه ندارند.

وی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ۹ شهرستان فعال شده است، خاطرنشان کرد: امسال درصدد هستیم ستاد در تمامی ۱۱ شهرستان استان فعال شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری نظارت بر اماکن عمومی به ویژه ادارات و بانک‌ها را از دیگر اقدامات این ستاد اعلام کرد و گفت: نظارت‌ها حاکی از آن است که رعایت حجاب در ادارات استان مطلوب است و مشکل جدی در این خصوص نداریم با این وجود چنانچه مردم استان با موردی مواجه شدند آن را از طریق سامانه تلفنی ۳۱۹۹ گزارش دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی کشور ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، استان رتبه اول را در کشور کسب کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب است و نیاز به کارت ندارد، افزود: با این وجود آموزش موضوع مهمی است و در همین راستا سال گذشته ۵۰۰ نفر آموزش دیدند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با قدردانی از خدمات دولت سیزدهم در استان، افزود: با این وجود هنوز مسأله آب دغدغه مردم است و اگر چه دولتمردان کار می‌کنند و کوتاهی‌هایی در گذشته بود اما همچنان تامین آب پایدار دغدغه جدی مردم است.

وی با انتقاد از برخی انتصابات استان که به‌صورت سرپرستی اداره می شود، اظهار داشت: در این خصوص بارها به مسوولان مربوطه تذکر داده شده است.

احمدی ادامه داد: برخی مسوولان بیش از یک سال است که سرپرست هستند از همین طور مطالبه می شود که اگر مدیری ضعیف عمل می‌کند باید برای حفظ منافع عمومی هر سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه تذکر دادن دشمنی نیست و هدف اصلاح عیوب است، افزود: ستاد ضمن حمایت از مدیران انقلابی و فعال ولی مطالبه‌گری و نقد دلسوزانه خود را دنبال می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha