۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85176811
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد نوآموزان خراسان‌شمالی ارزیابی سلامت شدند

بجنورد- ایرنا-رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۸ هزار و ۶۱۲ نفر از نوآموزان استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند که از این تعداد ۹۵ درصد مورد ارزیابی سنجش سلامت قرار گرفتند.

حسین نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ثبت نام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال از اوایل تیرماه آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد و تاکنون ۱۸ هزار و ۴۵ نوآموز در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند.

وی افزود: از این تعداد؛ ۲ هزار و ۳۵۷ دانش آموز معادل ۱۳ درصد به مرحله تخصصی سنجش معرفی شدند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی ادامه داد: ۲۲ پایگاه دایمی، ثابت و سیار و ۶ پایگاه تخصصی سنجش در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم فعال است.

نعمتی با بیان اینکه ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش است و تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارد گفت: اولیا سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال هفت هزار و ۷۰۱ نوآموز در بجنورد، سه هزار و ۱۰۸ نفر در شیروان، ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در اسفراین، ۳۰۶ نفر در بام و صفی آباد، ۷۶۷ نفر در جاجرم، یکهزار و ۵۰۵ در رازو جرگلان، ۸۷۵ نفر در فاروج و ۲ هزار و ۴۶۱ نوآموز در مانه و سملقان و ۵۶۱ نفر در گرمه در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

نعمتی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha