دانش آموزان مدارس غیردولتی خراسان‌شمالی پیشتاز در جهش تحصیلی

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد دانش آموزانی که در جهش تحصیلی شرکت می کنند از مدارس غیر دولتی استان هستند.

حسین نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع امسال ۱۲۵ نفر متقاضی جهش تحصیلی شدند که در یک پایگاه تخصصی در مرکز استان ارزیابی و در نهایت ۳۶ درصد آنها در آزمون ارتقای پایه تایید شدند.

وی افزود: از این تعداد دانش آموز ۸۴ نفر از شهرستان بجنورد، ۲۴ نفر از شهرستان شیروان، گرمه و جاجرم هر کدام چهار نفر، راز و جرگلان، مانه و سملقان هر کدام سه نفر، فاروج ۲ نفر و اسفراین یک نفر موفق به جهش تحصیلی شدند.

نعمتی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام می‌شود، گفت: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می روند.

وی عنوان کرد: در نهایت دانش آموزان شهرستان جاجرم با ۷۵ درصد بیشترین آمار قبولی و شهرستان رازو جرگلان با ۳۲ درصد کمترین آمار قبولی در سنجش جهش تحصیلی را به خود اختصاص دادند.

نعمتی تصریح کرد: در این برنامه آموزشی به دانش‌آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر بگذرانند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha