۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85176873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: ماهیت نهضت عاشورا تبیین شود

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85176873
استاندار لرستان: ماهیت نهضت عاشورا تبیین شود

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ماهیت نهضت عاشورا باید توسط هیات های مذهبی تبیین شود چراکه سد محکمی در برابر فتنه های دشمن است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، "فرهاد زیویار" روز شنبه در نشست هم اندیشی با مسوولین هیات های مذهبی، مداحان، واعظان، جایگاه داران و موکب داران حسینی استان اظهار کرد: مکتب امام حسین(ع) زندگی ما را در برگرفته است و تبعیت و پیروی از آن سدی محکم در برابر فتنه و توطئه های دشمنان خواهد بود.

وی گفت: در جریان فتنه ها و جنگ تمام عیاری که پس از اربعین سال گذشته علیه نظام شکل گرفت، اگر ظرفیت های دینی و ارزشی موجود در کشور نبود در مقابل آن جنگ ترکیبی دوام نمی‌آوردیم.

وی با اشاره به اینکه نقش هیات داران و فعالان مذهبی در ایستادگی مقابل این جنگ تمام عیار، بی بدیل و بسیار حیاتی بود بیان کرد: نهضت عاشورا درس بصیرت بود و نتیجه آن در فتنه سال گذشته کاملا مشخص شد بنابراین عزاداری ها باید توام با بصیرت افزایی و درس گیری از واقعه محرم باشد که نقش هیات های مذهبی در تبیین این واقعه موثر است.

گفتنی است آزادسازی حریم بقعه امام زاده زیدبن علی(ع) خرم آباد و پیش بینی فضای تجمع مذهبیون و عزاداری در محوطه پادگان ۰۷ از مهمترین انتظارات فعالان مذهبی بود که استاندار لرستان در مورد مطالبات و انتظارات فعالان مذهبی نیز تصریح کرد: طی جلساتی با حضور دستگاه های ذیربط، این خواسته ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha