۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85176916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره‌جنوبی استفاده از کامپوزیت‌های کربنی در حوزه هوافضا را توسعه می‌‎دهد

تهران - ایرنا - دولت کره جنوبی با تدوین یک برنامه همکاری مشترک تلاش دارد تا کامپوزیت‌های کربنی را برای استفاده در صنایع این کشور به ویژه در تجهیزات پرتاب فضایی توسعه دهد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از تارنمای pulsenews، دولت کره جنوبی به همراه شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی داخلی، یک نهاد مشورتی تشکیل داده است تا ظرفیت این کشور را برای توسعه کامپوزیت‌های کربنی مانند فیبر کربن مورد استفاده در وسایل پرتاب فضایی را افزایش دهد.

در این برنامه همکاری قرار است براساس تقاضای موجود برای این کامپوزیت‌ها، طرحی را برای تسریع توسعه کامپوزیت‌های کربنی پیاده‌سازی شود.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی از راه‌اندازی این برنامه همکاری مشترک خبر داد که قرار است به صورت مشترک روی کامپوزیت‌های کربنی کار کنند. این تصمیم به تازگی در مراسمی با حضور نمایندگانی از شرکت‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی کره جنوبی و نمایندگانی از دولت این کشور و با حضور جانگ یانگ جین معاون اول وزیر تجارت، صنعت و انرژی اتخاذ شد.

شرکت‌های تقاضا دهنده این فناوری شامل صنایع هوافضای کره (KAI)، Korean Air, Innospace, Babs, و JPI Healthcare هستند، در حالی که شرکت‌های عرضه‌کننده شامل مواد پیشرفته Hyosung، POSCO Future M، Jeio و Charmgraphene هستند.

سازمان‌های تحقیقاتی مانند موسسه فناوری صنعتی کره، موسسه فناوری الکترونیک کره و موسسه علوم مواد کره نیز به این مشارکت پیوستند.

کامپوزیت‌های کربنی موادی با خواص فیزیکی سبک و با استحکام بالا هستند، که شامل فیبر کربن، کربن فعال، گرافیت مصنوعی و نانولوله‌های کربنی (CNTs) هستند.

در این میان، فیبر کربن برای حمل و نقل هوایی شهری (UAM) و وسایل نقلیه پرتاب فضایی و نانولوله‌های کربنی به عنوان مواد اصلی برای صنایع پیشرفته مانند باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود.

در این مشارکت، شرکت‌هایی که تقاضای کامپوزیت‌های کربنی دارند، محصولات و برنامه‌های توسعه‌ای را که در چند سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند به اشتراک می‌گذارند و تامین‌کنندگان مواد و اجزای مورد نیاز برای آن محصولات را براساس اطلاعات توسعه می‌دهند.

در این راستا، برنامه این گروه، ایجاد یک نقشه راه جامع برای توسعه فناوری در سال جاری است که استفاده از کامپوزیت‌های کربنی در حوزه هوافضا شروع می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha