شیوه‌های تهیه آمار بیکاری هرمزگان نیازمند اصلاح است

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: بخشی از اعداد و ارقامی که درباره آمار تورم، بیکاری و فقر هرمزگان گفته می‌شود نیازمند تحلیل و تفسیر است و شیوه‌های فعلی اینگونه آمارگیری‌ها نیز باید اصلاح شود.

عادل شهرزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اطمینان و صراحت اعلام می کنیم که آمار ۱۵ درصدی نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران دقیق نیست و آمار واقعی بیکاری هرمزگان کمتر از ۱۲ درصد است.

وی تصریح کرد: اگر در نمونه‌گیری‌ها، جامعه آماری و محدوده جغرافیایی و سایر شاخص‌های مهم در نظر گرفته نشوند، انحراف از آمار خواهیم داشت و در موضوع بیکاری نیز باید شیوه‌های آمارگیری به گونه‌ای اصلاح شود که فراگیر بوده و بازگوکننده وضعیت کل استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: نرخ تورم نیز بر اساس ۱۳ شاخص توسط نهادهای فرادستی محاسبه می‌شود که نرخ تورم کلی استان هرمزگان اختلاف چندانی با میانگین کشوری ندارد و حدود ۴۸درصد است.

شهرزاد اضافه کرد: نرخ بالای تورم نقطه به نقطه در هرمزگان نیز تابع شرایط و موقعیت استان به عنوان یک جغرافیای مهاجرپذیر است.شهرزاد اضافه کرد: نرخ بالای تورم نقطه به نقطه در هرمزگان نیز تابع شرایط و موقعیت استان به عنوان یک جغرافیای مهاجرپذیر است.

به گفته معاون اقتصادی استاندار هرمزگان، در تمامی دنیا، شهرهای بندری از گران‌ترین شهرهای آن کشورها هستند و بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شهرزاد یادآور شد: در شهرهای بندری، تقاضا برای مسکن یا دیگر کالاها افزایش می‌یاید که با توجه به محدودیت‌ها، قیمت افزایش پیدا می‌کند و ما نیز باید بپذیریم که در شهر و استان بندری زندگی می کنیم و طبیعی است که نرخ ها تفاوت داشته باشد.

به گفته معاون استاندار، هرمزگان در زمستان و ماه فروردین بیشترین تورم را دارد که در تابستان تعدیل و در نهایت، متوسط سالانه نرخ تورم استان به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha