درآمدزایی پست استان سمنان بهار امسال به ۷۶ میلیارد ریال رسید

سمنان- ایرنا- مدیرکل پست استان‌سمنان گفت: پست استان ۷۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال از طریق خدماتی مانند جابه‌جایی بسته‌های پستی در سه ماه نخست امسال درآمدزایی کرد.

حمید آقاجانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: درآمد پست استان سمنان در بهار ۱۴۰۰ به میزان ۴۵ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال بود که آمار نشاندهنده افزایش ۶۶ درصدی درآمد امسال پست استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل پست استان سمنان بیان کرد: سه ماه نخست امسال ۳۰ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال درآمد پست استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سمنان جزو استان‌های برتر از لحاظ شاخص‌های ارزیابی بر پایه کارت امتیازی متوازن پست در کشور است، اضافه کرد: کیفیت وصول مطالبه‌ها، توجه به آموزش، میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسوله‌ها، ضریب تعادل درآمد بر هزینه و کیفیت ارایه خدمات پستی، از جمله معیارهای بررسی در انتخاب استان‌های برتر کشور از لحاظ خدمات پستی است.

آقاجانی با اشاره به اینکه سمنان هفتمین استان پهناور کشور با جمعیت پراکنده است که همین موضوع هزینه پست را افزایش می‌دهد و در چنین شرایط خودپستچی‌گری یک معضل محسوب می شود، تصریح کرد: این موضوع موجب افزایش هزینه جاری فرد کارفرما می‌شود و باید استفاده از پست به جای خودپستچی‌گری فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل پست استان‌سمنان گفت: پست در زمینه تجارت الکترونیک به عنوان پیشگام در این عرصه تلاش می‌کند و اکنون پست استان سمنان با تعدادی از دستگاه‌ اجرایی استان برای ارایه خدمات نیابتی تفاهم‌نامه امضا کرده است و نزدیک به ۳۰۰ خدمت به صورت نیابتی از دستگاه‌های اجرایی از طریق پست انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۴۱ واحد پستی در استان سمنان فعالیت دارند که ۱۰۱ واحد در شهرهای استان و ۱۴۰ واحد نیز در مناطق روستایی استان مشغول به خدمت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha