هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار سطح زرد صادر کرد/باد و باران در راه استان

زاهدان - ایرنا - رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: برای جنوب و برخی نقاط سواحل استان رخداد رگبار و رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود. 

علی ملاشاهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا پنجشنبه پنجم مردادماه جاری برای جنوب و برخی نقاط سواحل سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط شمال سیستان و بلوچستان تا اواخر یکشنبه در سطح هشدار نارنجی هست و دوشنبه از شدت باد کاسته خواهد شد اما همچنان تا جمعه ۶مردادماه در مناطق شمالی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به همراه خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

این مسوول ادامه داد: فعالیت این پدیده باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد و احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان توصیه کرد: شهروندان‌ باید در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کرده و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در زمان غبار آلود شدن هوا به ویژه کودکان و سالمندان و بیماران باید از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha