شرکت‌های دانش بنیان مجمع تولید علم به ثروت هستند

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان مجمع تولید علم به ثروت هستند، گفت: با تقویت و هم‌افزایی این شرکت‌ها در مسیر تبدیل علم به ثروت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر احمد علیجانپور روز شنبه در اولین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان با تاکید بر لزوم حمایت جدی از آنها اظهار کرد: هم اکنون هشت هزار و ۸۲۷ شرکت‌ دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این مجموع، ۹۶ شرکت در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این آمار مشخصا یک درصد شرکت‌های دانش بنیان در این استان است که رویکرد ما در رسیدن به تعداد سه درصدی است.

علیجانپور با بیان اینکه در حال حرکت به سمت داشتن ۲۹۰ شرکت بنیان هستیم، افزود: هم اکنون در حوزه برق و الکترونیک، فتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار دارای ۳۶ شرکت دانش بنیان هستیم.

شرکت‌های دانش بنیان مجمع تولید علم به ثروت هستند

رییس دانشگاه ارومیه در ادامه گفت: در بخش فناوری زیستی دارای ۱۰ شرکت دانش بنیان، دارو و حوزه تشخیص و درمان دارای پنج شرکت، در حوزه فناوری‌های شیمیایی دارای ۱۲ شرکت، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته دارای ۱۲ شرکت، در حوزه تجهیزات پزشکی دارای ۱۰ شرکت، در حوزه فناوری ارتباطات دارای هفت شرکت و در بخش حوزه تجاری سازی نیز هم اکنون چهار شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

علیجانپور با دعوت از شرکت‌ها و کارخانه‌های کوچک و بزرگ آذربایجان‌غربی یادآور شد: در این استان شرکت‌های بزرگ صنعتی در حال فعالیت هستند که می‌توان به سمت شرکت‌های دانش بنیان سوق داد تا از مزایای این حوزه نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به هدف گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: در این گردهمایی که همراه با تقویت و هم‌افزایی شرکت‌های دانش بنیان است وارد مسایل و مشکلات این شرکت‌ها شده تا ‌موانع مسیر تولید محصولات رفع شود.

رییس دانشگاه ارومیه تاکید کرد: بررسی مشکلات بازار، بررسی مشکلات عرضه محصولات در داخل و خارج از کشور با توجه به موقعیت استراتژیک استان مبحثی است که در این گردهمایی بدان توجه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha