رونمایی از نشان مناسب‌سازی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از رونمایی از نشان مناسب‌سازی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، غلامرضا رضایی فر افزود: نشان مناسب‌سازی در دو سطح و بر اساس فهرست بازبینی استاندارد تهیه شده به ساختمان‌ها و اماکن عمومی دولتی و غیردولتی واگذار می‌شود.

وی افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسان از اماکن عمومی و ساختمان‌های دولتی و غیردولتی، فضاهای ارزیابی شده که بالای ۹۵ نمره از ۱۰۰ را کسب کنند، نشان طلا و به امتیاز بین ۸۵ تا ۹۵ نشان نقره تعلق خواهد گرفت.

رضایی‌فر درباره اینکه چه ساختمان‌ها و فضاهایی ارزیابی خواهند شد، گفت: بر اساس فراخوان عمومی که منتشر خواهد شد، اماکنی که می‌خواهند در این ارزیابی شرکت کنند، درخواست‌های خود را به دبیرخانه‌های استانی ارسال می‌کنند و تیم ارزیاب در محل حاضر و ارزیابی خواهد کرد و در نهایت، تیمی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های مختلف و گروه‌های افراد دارای معلولیت ارزیابی را تائید خواهند کرد.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه به غیر از نشان، گواهینامه مناسب‌سازی هم به این اماکن اعطا می‌شود، افزود: اعتبار این گواهینامه و ارزیابی سه ساله است و بعد این زمان، اماکن مورد نظر مجدد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارش، در این جلسه که معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز حضور داشتند از نشان مناسب‌سازی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha