استاندار سمنان: بی‌طرفی مجریان انتخابات بهترین مولفه برای مشارکت حداکثری است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مجریان و ناظران در تمام مراحل انتخابات بهترین مولفه برای ایجاد مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند امسال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست با رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان تاکید کرد: رعایت اصل بی‌طرفی بهترین مولفه در جهت مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات است و عمل به‌ مُرّ قانون در حوزه انتخابات باعث می‌شود تا انتخابات به بهترین شکل ممکن و در صحت و سلامت برگزار شود.

وی بیان کرد: تاکید شده تا در استان سمنان، فرمانداران و دست‌اندرکاران انتخابات تعامل حداکثری با دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۱۴۰۲، گفت: رای مردم در انتخابات حق‌الناس و امانتی در دستان برگزارکنندگان است و همه موظف هستند تا در راستای پاسداری و حفاظت از این‌ امانت با تمام توان بکوشند.

وی به چهار راهبرد مورد تاکید مقام‌ معظم رهبری در امر انتخابات اشاره و اضافه کرد: این منویات همواره مد نظر ستاد انتخابات در استان سمنان قرار دارد و عمل به این‌ مهم زمینه مشارکت حداکثری را فراهم می سازد.

استاندار سمنان: بی‌طرفی مجریان انتخابات بهترین مولفه برای مشارکت حداکثری است

هاشمی با تاکید بر هم‌افزایی حداکثری بین بخش اجرایی و مجموعه دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان سمنان، یادآور شد: هیچ فاصله ای بین مدیریت اجرایی استان و مجموعه دفتر نظارت قائل نیستیم؛ همه‌ بازوان قدرتمند نظام در جهت سلامت و برگزاری هرچه بهتر مسائل اجرایی انتخابات هستیم.

وی، وجود حجت الاسلام و المسلمین عربی در مجموعه دفتر نظارت و بازرسی انتخابات را در استان همواره‌ گره‌گشا دانست و افزود: مجموعه استانداری سمنان و ستاد انتخابات استان آمادگی دارد تا با وفاق، همدلی و صمیمیت با مجموعه دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان، انتخابات پیش رو را به بهترین شکل ممکن برگزار کند.

استاندار سمنان ابراز کرد: عملکرد مجموعه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات امسال در استان باید در راستای امیدآفرینی تاثیرگذار باشد و زمینه مشارکت حداکثری را فراهم سازد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی عربی رییس دفتر نظارت شورای نگهبان و رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان نیز بر همکاری همه بخش‌ها با هدف برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در استان تاکید کرد.

در این نشست احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، غلامی مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری، و شجاعی مدیر کل دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز حضور داشتند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مطابق با اعلام ستاد انتخابات کشور، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود و استان سمنان، با هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha