۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 5454
کد خبر: 85177457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقامات سوئدی مسئول پیامدهای غیرقابل جبران هتک حرمت قرآن هستند

تهران-ایرنا- سفارت ایران در سوئیس اعلام کرد: مقامات سوئدی با حمایت از تحرکات مزبور نشان دادند بیش از هر کسی اینگونه اعمال شنیع در نفرت پراکنی، تحریک خشونت، بیگانه هراسی و ایجاد اختلاف بین پیروان ادیان ابراهیمی بوده و باید پاسخگوی نتایج مخرب مربوطه باشند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوییس طی بیانیه‌ای هتک حرمت‌های صورت گرفته علیه مسلمانان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اهانت به قرآن کریم جامعه جهانی را با اقدامی ضد اندیشه و اخلاق و ناقض موازین اولیه و اساسی حقوق بشر تحت پوشش آزادی بیان مواجه کرد. این اقدام که یک جنایت فرهنگی و توهین آشکار به جمع مسلمانان بوده و تحت حمایت علنی دولت سوئد مجددا تکرار شد خبر از برنامه‌ریزی پنهان جریان‌های ضد دین، هرج و مرج طلب و مخالف همزیستی مسالمت آمیز جوامع انسانی می دهد.

سفارت ایران در برن خاطرنشان کرد: توهین به گنجینه بی بدیل و انسان‌ساز قرآن کریم در کشورهای مدعی توسعه یافتگی، احترام به حقوق بشر و پیروان ادیان نمی تواند لطمه ای به جایگاه رفیع این کتاب الهی در میان مردم جهان وارد کند. این‌گونه اقدامات غیرانسانی تنها چهره دروغین غرب و استانداردهای دوگانه آن را بیش از پیش در معرض نمایش قرار می‌دهد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس تاکید کرد: مقامات سوئدی با حمایت از تحرکات مزبور نشان دادند بیش از هر کسی مسئول عواقب و پیامدهای غیرقابل جبران اینگونه اعمال شنیع در نفرت پراکنی، تحریک خشونت، بیگانه هراسی و ایجاد اختلاف بین پیروان ادیان ابراهیمی بوده و باید پاسخگوی نتایج مخرب مربوطه باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha