ساکنان جولان اشغالی سوریه: اجازه ورود به اردن، حمایت از پایداری و شکستن محاصره اسرائیل است

دمشق - ایرنا - مردم جولان اشغالی سوریه اشغالی تاکید کردند:تصمیم اردن برای اجازه ورود آنها به خاک این کشور بدون دریافت روادید، مظهر واقعی برادری میان کشورهای عربی است و حمایت بزرگی از پایداری و شکستن محاصره تحمیلی اشغالگران اسرائیلی بر آنها است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری الوطن، مردم جولان اشغالی در سوریه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند : به شخصیت‌های وطن پرست در جولان اشغالی سوریه و سربازان گمنامی که با سفارت اردن در ارتباط بودند، درود می‌فرستیم و نتیجه این تلاش، این دستاورد بزرگ ملی بود که به همه ساکنان سوریه هدیه می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این فرصتی برای ما است تا به بقیه کشورهای عربی که همچنان از ما می‌خواهند با کنار گذاشتن این شرط غیرملی، غیر عربی، تابعیت رژیم اسرائیل را به عنوان شرط ورود به سرزمین‌های خود دریافت کنیم، اردن برادر یک الگو برای همه کشورها ی عربی بوده که با اجازه دادن به ساکنان جولان اشغالی سوریه برای ورود به سرزمین‌های خود بدون شرط ورود اسرائیل به سرزمین‌های آنها ، شما هم از پایداری مردم در جولان اشغالی سوریه حمایت کنید.

مردم جولان از کشور پادشاهی اردن هاشمی به ریاست ملک عبدالله دوم، دولت اردن و غسان مجالی سفیر خود به خاطر رفتار سخاوتمندانه ای که برای تمامی مردم جولان اشغالی سوریه انجام دادند، تشکر کردند.

ساکنان جولان اشغالی سوریه: اجازه ورود به اردن، حمایت از پایداری و شکستن محاصره اسرائیل است

در همین حال به نقل از اسپوتنیک عربی ، صدقی المقت رئیس اسرای آزاد شده سوری، گفت: ما از پادشاهی اردن به خاطر این تصمیم تشکر و قدردانی می‌کنیم و این اقدام را که ورود ما به اردن را تسهیل می‌کند، ارزش و قدر می نهیم.

وی افزود: در حالی که پیشنهاد های وسوسه انگیز رژیم اسرائیل در دسترس ما است تا اهداف خود را در زمینه عادی سازی و یهودی سازی به ما ارائه دهد، اهمیت اقدام اردن در اینجا نهفته است که ما فضای عربی بسیار گسترده ای را برای ساکنان جولان عربی اشغالی سوریه باز کنیم و آرزو می کنیم بقیه کشورهای عربی نیز از الگویی مثل اجازه ورود ساکنان جولان به اردن پیروی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha