مخالفت اهالی جولان اشغالی سوریه با طرح رژیم اسرائیل در تخریب روستای عین فیت

دمشق - ایرنا - اهالی جولان سوریه اشغالی با طرح اشغالگران اسرائیلی برای تخریب روستای متروکه “عین فیت” و ایجاد پایگاه نظامی مخالفت کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، رژیم اشغالگر اسرائیل قصد دارد خانه های باقی مانده روستای متروک عین فیت را با بولدوزر تخریب کرده و آن را به یک سایت نظامی برای نیروهای خود تبدیل کند.

بر اساس این گزارش ،این نقض جدید قطعنامه های سازمان ملل متحد و قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت است که تاکید می کند تمام اقدامات اشغالگر اسرائیل در جولان اشغالی سوریه باطل و بی اثر است.

اهالی جولان اشغالی سوریه با مخالفت با طرحی که از طریق آن اشغالگران قصد دارند هویت عربی-سوری روستای عین فیت را به نابودی کشانده و آن را برای ایجاد پادگان های نظامی در اراضی این روستای سوری با هدف یهودی سازی آن تغییر دهند، تاکید کردند.

مخالفت اهالی جولان اشغالی سوریه با طرح رژیم اسرائیل در تخریب روستای عین فیت

آنان به طور مستمر بر مقاومت و پایداری خود در مبارزه با اشغالگران اسرائیلی و اقدامات سرکوبگرانه و خودسرانه اشغالگران علیه آنها و سرزمین خود تاکید کردند.

اشغالگران رژیم اسرائیل روستای عین فیت که یکی از زیباترین روستاهای جولان با موقعیت زیبا و طبیعتی بکر است را پس از تجاوز سال ۱۹۶۷ ویران کرده و ۱۳۱ هزار نفر از ساکنان آن به اجبار آواره کردند.

اهالی جولان اشغالی سوریه بر پایبندی خود به هویت عربی سوری و وابستگی خود به میهن و زادگاه خود همان سوریه تاکید دارند.

در آخرین روزهای خرداد ماه جاری نمایندگان مجلس خلق سوریه از مقاومت و پایداری مردم در جولان اشغالی سوریه و پایبندی آنها به سرزمین خود در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل و ایستادگی آنها در برابر برنامه های توسعه طلبانه صهیونیستی و امتناع آنها از استقرار توربین های بادی زمین های کشاورزی آنها قدردانی کردند.

نمایندگان مجلس سوریه با تقبیح و محکومیت جنایت اشغالگران رژیم اسرائیل در سرزمین جولان با بیانه اینکه هر ذره خاک جولان بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه است ، بر ایستادگی دائمی در کنار مردم جولان تا بازگشت تمام خاک آن به سرزمین مادری سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا،در پی اعتراض شهروندان سوری به پروژه صهیونیستی نصب توربین های بادی در جولان اشغالی سوریه تعدادی از معترضان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت و تعداد دیگری نیز در حمله و شلیک گلوله و گازهای سمی و اشک آور نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

در این درگیری ها نیروهای اشغالگر صهیونیستی ۸ نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند.پهپادهای رژیم صهیونیستی بمب های حاوی گازهای سمی و اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان پرتاب کردند.

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی اجازه ندادند که آمبولانس ها و نیروهای امدادی وارد منطقه تظاهرات شوند.در جریان تجاوزهای رژیم صهیونیستی ۵۰ نفر از تظاهرکنندگان دچار آسیب یا حالت خفگی به خاطر استفاده از بمب های سمی و اشک آور شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha