۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبر: 85178185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: مرحله دوم طرح توسعه ۶۰ هکتاری با هدف رونق تولید و اشتغال در شهرک صنعتی ۲ اردبیل اجرا می‌شود.

هاشم علایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زیرساخت‌ها و عملیات خیابان‌کشی در این محدوده در حال اجرا بوده و امیدواریم شاهد واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در استان باشیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راه‌اندازی شهرک غیردولتی افزود: تاکنون ۱۰ درخواست برای راه‌اندازی شهرک خصوصی به این مجموعه ارائه شده و تلاش می‌کنیم موافقت لازم را با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحدهای صنعتی مختلف فراهم کنیم.

علایی درباره احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی ۲ اردبیل گفت: در این شهرک از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تصفیه‌خانه فاضلاب با حجم ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب با بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه مراحل پایانی ساخت و تجهیز را طی می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به راه‌اندازی ساختمان فناوری کسب و کار در اردبیل اشاره کرد و افزود: این طرح با تامین اعتبار به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در حال اجرا است و در صورت تکمیل مشاوره‌های تخصصی در این ساختمان به کارآفرینان ارائه خواهد شد.

علایی همچنین با اشاره به ارائه مشوق‌های ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق کم‌برخودار استان گفت: سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم‌برخوردار از این مشوق‌ها استقبال کردند و امیدواریم حمایت همه‌جانبه را از واحدهای تولیدی با هدف رونق بخشی به تولید و اشتغال در این مناطق شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: تخفیف ۵۰ درصد در قیمت حق بهره‌برداری زمین و واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط در مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار گرفته تا طرح‌های تولیدی هر چه سریع‌تر در این شهرک‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

علایی بیان کرد: در کنار تخفیف ۵۰ درصدی واگذاری زمین، ۱۰ درصد از بهای حق بهره برداری زمین از این مبلغ کاسته شده و شامل بخشودگی بلاعوض می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: نواحی صنعتی نوجده، روح کندی، شکرآباد، نیر، رضی، پارس آباد، مشگین شهر، هشتجین، گرمی و کوثر جزو نواحی و شهرک‌های صنعتی هستند که صاحبان واحدهای صنعتی می‌توانند از مشوق ها و مزایای مناسب این نواحی و شهرک‌ها بهره‌مند شوند.

علایی با بیان اینکه توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی جزو رویکردها و برنامه‌های اصلی است ، افزود: طرح‌های توسعه شهرک‌های صنعتی در گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل با اولویت مورد توجه قرار گرفته ، طوری که بیش از ۱۲۰ هکتار اراضی صنعتی در این شهرستان‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha