۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85178220
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سومین روز آلودگی هوا در ساوه ثبت شد

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85178220
سومین روز آلودگی هوا در ساوه ثبت شد

ساوه - ایرنا - رییس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: درپی ماندگاری غبار محلی برای سومین روز پیاپی ، هوای ساوه امروز یکشنبه اول مرداد در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت.

«علیرضا محرابیان»روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌ سنجش آلودگی هوا شاخص لحظه ای کیفیت هوای ساوه در ساعت ۱۱ امروز به عدد ۱۲۰ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

وی با اشاره به اینکه منشا این غبار که بیشتر نقاط استان را فرا گرفته پدیده گرد و غبار در مناطق کویری ایران است افزود: مناطق دریاچه حوض سلطان قم نیز منشا اصلی آلودگی هوا در شهرستان ساوه بوده که طی سه روز گذشته این منطقه را درگیر خود کرده است.

وی افزود: میانگین غلظت ذرات معلق موسوم به «پی.ام ۲.۵»، هوای ساوه در روز جاری بر روی ۱۵۰، در روز شنبه ۱۶۵و جمعه نیز ۱۵۶ بود؛ ذرات PM۲.۵ ذرات ریزی بوده که اندازه آنها کمتر از ۲.۵ میکرومتر یا میکرون یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا است.

کاهش دید افقی ساوه به کمتر از چهار هزار متر

رییس اداره هواشناسی ساوه هم در این ارتباط به ایرنا گفت: هم اکنون گرد و غبار دید افقی در این شهرستان را به کمتر از چهار هزار متر کاهش داده و پیش بینی شود بعد از ظهر امروز به کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ متد نیز برساند.

ایرج آقایی با بیان اینکه در برخی ساعات ۲ روز گذشته دید افقی در این شهرستان به کمتر از ۸۰۰ متر نیز رسیده بود یادآور شد: بررسی های هواشناسی نشان دهنده ماندگاری ذرات معلق گردوغبار موجود در جو، تداوم نسبی پتانسیل انتقال گرد و خاک از بیابان های مرکزی کشور و همچنین در برخی از مناطق استان مرکزی، افزایش سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و احتمال خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد است.

الودگی هوا روز شنبه ۳۱ تیرماه ادارات استان مرکزی را به تعطیلی کشاند و امروز نیز برخی کارمندان این استان دور کار هستند.

از جمله کانون های های مهم گردوخاک در سال جاری مناطق شرق و شمال شرق شهر قم، دریاچه نمک و حوض سلطان و کویر مسیله محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha