دید افقی در ساوه به ۶۰۰ متر کاهش یافت

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85189630
دید افقی در ساوه به ۶۰۰ متر کاهش یافت

ساوه - ایرنا - رییس اداره هواشناسی ساوه گفت: گرد و خاک محلی دید افقی در این شهرستان را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

«ایرج آقایی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هم‌اکنون وزش باد با سرعت حدود ۳۵ کیلومتر بر ساعت باعث خیزش غبار محلی از مناطق شرقی شده و کاهش دید افقی و کیفیت هوای این شهرستان را رقم زده است.

وی افزود: از صبح امروز (شنبه) این پدیده دید افقی در شهرستان ساوه را به تدریج کاهش داده و هم‌اکنون حداکثر دید حدود ۶۰۰ متر است.

رییس اداره هواشناسی ساوه یادآور شد: با توجه به پایش نقشه‌های هواشناسی این پدیده تا اواخر امشب در آسمان ساوه حاکم است اما از اواخر شب به تدریج با کاهش شدت وزش باد دید افقی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی، دمای فعلی هوای این شهرستان در ساعت ۱۲ را ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا روز سه‌شنبه دمای هوای ساوه به صورت تدریجی تا سه و نیم درجه سانتیگراد کاهش داشته باشد.

طبق اعلام امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی غبار محلی هم اکنون کیفیت هوای این شهرستان را کاهش داده و بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌ سنجش آلودگی هوای میدان آزادی این شهر، متوسط شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱صبح امروز (‌شنبه) به عدد ۱۷۳ رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha