معاون سازمان انرژی اتمی: چراغ صنعت هسته ای با ترور فیزیکی دانشمندان خاموش نمی شود

ایلام - ایرنا - معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: امروز به برکت خون پاک شهید داریوش رضایی نژاد و دیگر دانشمندان؛ ایران به یک قطب بزرگ دانش هسته ای تبدیل شده و چراغ این صنعت با ترور فیزیکی دانشمندان خاموش نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهرام ملازاده روز یکشنبه در آیین بزرگداشت دوازدهمین سالگرد شهادت« داریوش رضایی نژاد» در شهر آبدانان، اظهار کرد: خون مطهر این شهید در وجود مهندسان جوان و همکاران ایشان در سازمان انرژی هسته ای کشور بجوش آمده و انقلاب اسلامی را در زمینه های مختلف هسته ای و تولید داروهای ضد سرطان در جهان خودکفا کرده است.

وی تطمیع، تهدید و ترور فیزیکی را مهمترین شگردهای استکبار جهانی علیه اندیشمندان و متخصصان هسته ای جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: به یُمن تلاش علمی جوانان نخبه و استمداد از روح پاک و ملکوتی شهدای گرانقدر، هم اکنون تعدادی از قدرت‌های اول دنیا محتاج و خواستار خرید محصول آب سنگین از جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون سازمان انرژی هسته ای از احداث و تجهیز یک مرکز آموزشی به نام شهید «داریوش رضایی نژاد» در آبدانان در سفر آینده رئیس جمهوری به استان ایلام خبر داد و اضافه کرد: نام مبارک این جوان متعهد و متخصص برای همیشه تاریخ، بلند و ماندگار و فداکاری علمی و نهایت ایثار او پرچم دانایی و فرهیختگی استان ایلام بخصوص شهرستان آبدانان را نیز به اهتزاز در آورده و جاودانه کرده است.

فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع)استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: فضای دل انگیز و مفرح امروز آبدانان معطر و منوّر به روح ایثار و فداکاری جوانان دیروز این دیار است.

سردار «جمال شاکرمی»، شهید «رضایی نژاد» را نماد نورانیت و مظهر هویت مردم سرافراز آبدانان دانست و افزود: این جوان تحصیل کرده و تربیت یافته مکتب اسلام، تاج افتخار، تابلو تاریخی و سند سرافرازی استان ایلام است که با پیچیده ترین ابزار و مرموز ترین عملیات تروریستی توسط سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل به شهادت رسید و ابعادی از توانایی‌های جوانان ما را به جهانیان نشان داد.

معاون سازمان انرژی اتمی: چراغ صنعت هسته ای با ترور فیزیکی دانشمندان خاموش نمی شود

وی، شهادت این جوان فداکار و عالم پرافتخار را عاشورایی دیگر در آبدانان دانست و خطاب به معاون سازمان انرژی اتمی کشور گفت: شهید «داریوش رضایی نژاد» یکی از شهدای شاخص و شهیر اما مظلوم است که باید ابعاد مختلف علمی، عظمت روحی و توانایی های اجرایی آن در سطح وسیعی برای جوانان جامعه تبیین، تشریح و تبلیغ شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با تشریح نقش سازنده و مراتب وفاداری مردم شهرستان آبدانان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، یادآور شد: شایستگی ها و آوازه بلند مردم با شرافت آبدانان را باید در شجاعت و شهامت شهیدانش در هشت سال دفاع مقدس بخصوص فداکاری‌های شهید «محمد کرمی»، سردار «حاج صارم طهماسبی»، شهید « علی جرایه» و دانشمند هسته ای کشور «داریوش رضایی نژاد» به نظاره نشست و توصیف کرد و نباید با ناهنجاری های اندک افراد خودفروش و بی هویت مقایسه کرد.

وی توانایی های جوانان جان بر کف و شهیدان و ایثارگران شهرستان آبدانان را زینت بخش گذشته، حال و آینده استان ایلام دانست.

به گزارش ایرنا، شهید «داریوش رضایی نژاد» یکی از این سرمایه های علمی و معنوی برجسته در ایران بود که به دست عوامل خبیث نظام استکباری در راه تعالی وطن اول مرداد سال ۱۳۹۰ در مقابل دیدگان معصوم تنها دخترش به فیض شهادت نایل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha