پاپ مقابله بیشتر با تغییرات اقلیمی را از رهبران جهان خواستار شد

تهران-ایرنا- رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (یکشنبه) اظهار داشت: امواج گرمای اخیر در بسیاری از نقاط جهان و وقوع سیل در کشورهایی مثل کره جنوبی، نشان دهنده‌ی لزوم انجام اقدامات فوری بیشتر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در مراسم دعای «آنجلوس» خطاب به جمعیت در میدان سنت پیتر واتیکان گفت: خواهشمندم، من درخواست خود از رهبران جهان را تکرار می‌کنم تا اقدامی دقیق‌تر برای محدود کردن انتشار گازهای آلاینده انجام دهند.

وی افزود: این چالشی اضطراری و مربوط به همه است، نمی‌توان آن را به تعویق انداخت. بیایید از خانه مشترک‌مان محافظت کنیم.

فرانسیس از ‌[کشورهای] جهان درخواست کرد تا به سرعت سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند و حفاظت از محیط زیست را محور اساسی قدرت خود قرار دهند.

پاپ با کسانی که از بحران آب و هوایی رنج می‌برند و کسانی که به آنها کمک می‌کنند، ابراز همبستگی کرد.

موج گرما در بخش‌هایی از جنوب ایالات متحده رکوردشکنی کرده‌، در همین حال دمای هوای بسیار بالا در چین و جنوب اروپا از جمله ایتالیا و یونان نیز ثبت شده است.

وقوع آتش‌سوزی جنگلی امروز (یکشنبه) در جزیره «رودس» یونان، ساکنان جزیره و هزاران گردشگر را مجبور به تخلیه روستاها و استراحتگاه‌های ساحلی کرد.

در دیگر کشورهای اروپایی مثل فرانسه، انگلیس و اسپانیا نیز آتش سوزی‌های متعددی رخ داده که این کشورها به آتش‌نشانان خود دستور آماده باش داده‌اند.

به گزارش ایرنا، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین در سال‌های اخیر منجر به بارندگی‌های سیل‌آسا در سراسر جهان شده است.

سرویس تغییرات آب و هوایی "کوپرنیک" اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ گرم‌ترین تابستان‌های تاریخ این قاره بوده است.

دانشمندان بارها هشدار داده‌اند که تغییرات آب‌وهوایی، ناشی از انتشار سوخت‌های فسیلی است و همین امر موج‌های گرما را شدیدتر و کشنده‌تر می‌کند.

دمای شدید کره زمین به از سرگیری مذاکرات بین چین و ایالات متحده درباره تغییرات آب و هوایی انجامید.

چین و آمریکا دو منبع عمده انتشار دی اکسید کربن در جهان محسوب می‌شوند. از همین رو، همکاری آنها بخشی حیاتی از تلاش های جهانی برای مهار گرمایش جهانی تلقی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha