۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85178764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوکشی خیابانی در تل‌آویو؛ حامیان آن سوی مخالفان

تهران-ایرنا- همزمان با گستردگی تظاهرات امروز مخالفان طرح تغییرات قضایی، هواداران کابینه نتانیاهو خود را به تل‌آویو و قدس اشغالی رسانده و در حال شعار دادن در حمایت از این طرح جنجالی هستند.

به گزارش ایرنا، تل‌آویو و قدس اشغالی امروز یکشنبه در آستانه تصویب نهایی طرح تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو، به صحنه اردوکشی خیابانی طرفداران و مخالفان این طرح جنجالی تبدیل شده است.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی دو شهر مزبور هم‌اکنون شاهد تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان از یک سو طرفدار و از سوی دیگر مخالف طرح تغییرات قضایی است که نتانیاهو بدنبال آن است.

رسانه‌های صهیونیستی شامگاه یکشنبه گزارش دادند که هزاران نفر از حامیان کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی در خیابان کابلان در تل آویو در حمایت از طرح تغییرات قضایی دست به تظاهرات زده‌اند.

از طرفی، بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از به پایان رساندن فرایند درمانی خود اعلام کرد که خود شخصا برای تصویب این طرح جنجالی به کنست می‌رود و به این لایحه رأی مثبت می‌دهد!

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن هم اکنون جلسه‌ای فوری را در راستای تلاش برای رسیدن به یک توافق بر سر طرح تغییرات قضایی برگزار کردند.

آن طوری که رسانه‌های و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی خبر دادند، اوضاع فلسطین اشغالی با افزایش تعداد نظامیانی که از خدمت در ارتش رژیم اسرائیل امتناع می‌کنند، روز به روز بدتر می‌شود و به سمت و سوی یک «فاجعه» پیش می‌رود.

در همین رابطه، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر امروز اذعان کردکه در صورت اجرای تهدیدات نیروهای نظامی و خلبانان ارتش مبنی بر امتناع از انجام خدمت، کارایی ارتش به شدت آسیب خواهد دید.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «اسرائیل تنها چند روز با آسیب رساندن به کارایی نیروی هوایی اسرائیل فاصله دارد و در صورت عملی شدن تهدیدات مبنی بر امتناع از خدمت، کارایی ارتش اسرائیل به شدت آسیب خواهد دید».

دیروز شنبه ۱۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره از ۴۰ یگان ارتش رژیم اشغالگر از جمله ۱۶۱ افسر ارشد فرناندهی نیروی هوایی اعلام کردند که از خدمت ذخیره خارج شده‌اند.

امروز (یکشنبه) نیز رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که ۱۸۰۰ نفر از نیروهای ذخیره سرویس‌های اطلاعاتی «اسرائیل» در اعتراض به طرح تغییرات قضایی، خدمت سربازی خود را فوری متوقف می‌کنند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha