سفر احتمالی وزیر بازرگانی آمریکا به چین سنگ محک صداقت واشنگتن است

تهران- ایرنا- یک کارشناس چینی با اشاره به سفر احتمالی وزیر بازرگانی آمریکا به چین، تاکید کرد که این سفر می تواند سنگ محک صداقت واشنگتن نسبت به روابط دو جانبه باشد.

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، «لو ژیانگ» پژوهشگر آکادمی علوم اجتماعی چین در رابطه با سفر احتمالی «جینا ریماندو» وزیر بازرگانی آمریکا به چین اظهار داشت: برخلاف سفرهای قبلی مقامات کاخ سفید به پکن، سفر احتمالی ریماندو می تواند سنگ محک صداقت واشنگتن باشد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه (۳۰ تیر) اعلام کرده بود که «جینا ریماندو» وزیر بازرگانی آمریکا قصد دارد اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی به چین سفر کند.

ریماندو در این رابطه گفت که ما باید از امنیت ملی آمریکا حفاظت کنیم ،اما تا جایی که می‌توانیم تنش ها را کاهش دهیم و به دنبال راه‌هایی باشیم که بتوانیم با پکن همکاری کنیم.

«لو ژیانگ» پژوهشگر آکادمی علوم اجتماعی چین در این خصوص اظهار داشت: سفر ریماندو برای تشخیص اینکه آیا واشنگتن می‌خواهد محدودیت‌های خود علیه چین در تجارت، فناوری‌های پیشرفته و سایر زمینه‌ها را کاهش دهد یا نه، اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: در روابط بین دو کشور از یک سو نمی شود کورکورانه خوش بین باشیم و از سوی دیگر نباید کاری را انجام داد که سطح روابط کاهش پیدا کند.

در حال حاضر محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا در خصوص فروش تراشه و نیمه هادی ها به چین و همچنین تعرفه های وضع شده بر محصولات این کشور برای صادرات به آمریکا، از جمله اختلافات اصلی دو کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha