۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85178801
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مفتی عمان خواستار قطع کامل روابط مسلمانان با سوئد شد

تهران- ایرنا- مفتی عمان گفت: مسلمانان باید همه روابط خود را به طور کامل با سوئد قطع کنند.

به گزارش ایرنا، شیخ احمد بن حمد الخلیلی روز یکشنبه در توئیتر در بیانیه شدید اللحنی خواستار تحریم سوئد در پاسخ به جریحه دار کردن احساسات مسلمانان و عدم احترام به مقدسات آنان شد.

الخلیلی نوشت: اصرار سوئد بر ادامه مسیر اشتباه و بازنگشتن از دشمنی با اسلام و مسلمانان با هتک حرکت بزرگ ترین مقدسات آنها، بر مسلمانان واجب می سازد که همه روابط خود را با آن قطع و آن کشور را به طور کامل تحریم کنند.

وی افزود: از همه کشورهای اسلامی و ملت های آنها می خواهیم که به این امر توجه کنند و در این باره سهل انگاری نکنند.

مفتی عمان روز ۱۱ تیرماه نیز به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و از مسلمانان جهان خواست که کالاهای سوئدی را تحریم کنند.

وی گفت: مسلمانان در شرق و غرب جهان باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در برابر این جنایت بزرگ انجام دهند، تحریم کامل تولیدات و کالاهای سوئدی است.

مفتی عمان همچنین همه طرف‌های اسلامی اعم از دولتی، نهادها یا هر مسلمانی را که معاملات تجاری و مالی با سوئد دارد، به لغو این معاملات دعوت کرد.

۲ بار اهانت در سوئد و یکبار هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم در هفته‌های اخیر موج گسترده‌ای از واکنش‌ها در کشورهای اسلامی را به همراه داشته است.

در همین ارتباط هم، جمهوری اسلامی ایران ضمن احضار سفیر سوئد در تهران و اعلان محکومیت شدید این اقدام که با مجوز دولت سوئد انجام شده، از اعزام سفیر جدید خود به این کشور خودداری کرده است.

همچنین، سفیر دانمارک در ایران نیز از سوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض و محکومیت شدید این اقدام به وی ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha