۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85178727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: هتک حرمت قرآن کریم نتیجه تنفرآفرینی اروپا است

تهران- ایرنا- وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که هتک حرمت قرآن کریم نتیجه تنفر آفرینی در اروپا است.

به گزارش ایرنا از شبکه المسیره، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه در بیانیه ای اظهار داشت: سوزاندن قرآن کریم به عنوان یک اقدام تحریک کننده ۲ میلیارد مسلمان، نتیجه تنفر زایی اروپا براساس معتقدات، نژاد و دین است.

دولت نجات ملی یمن نسبت به نتایج این اقدامات تحریک آمیز اروپا هشدار داد و اعلام کرد که اقدامات آن ها در قبال دین اسلام، چهره واقعی و دوگانگی معیارهای آن ها در قبال غیراروپایی ها را به نمایش گذاشت.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن، اجازه دولت دانمارک به یک فرد تندرو برای سوزاندن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در کپنهاک را محکوم و اعلام کرد که حکومت دانمارک مسوول این جنایت است و این اقدام با آزادی بیانی که مورد ادعای کشورهای غربی است، در تناقض است.

وزارت خارجه یمن از کشورهای عربی و اسلامی خواست با برداشتن گام های فعال و ملموس از طریق تحریم کالاهای سوئدی و دانمارکی با این اقدام مقابله کنند.

۲ بار اهانت در سوئد و یکبار هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم در هفته‌های اخیر موج گسترده‌ای از واکنش‌ها در کشورهای اسلامی را به همراه داشته است.

در همین ارتباط هم، جمهوری اسلامی ایران ضمن احضار سفیر سوئد در تهران و اعلان محکومیت شدید این اقدام که با مجوز دولت سوئد انجام شده، از اعزام سفیر جدید خود به این کشور خودداری کرده است.

همچنین، سفیر دانمارک در ایران نیز از سوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض و محکومیت شدید این اقدام به وی ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha