ساخت ۳۵۵ استخر معیشتی در روستاها قزوین برنامه ریزی شده است

قزوین - ایرنا- فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: ساخت ۳۵۵ استخر معیشتی ذخیره آب در روستاهای استان به دنبال تفاهم‌نامه سپاه استان با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن(ع) برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ابرنا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز دوشنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه ساخت استخرهای معیشتی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین که با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در قزوین برگزار شد،افزود: این استخرها موجب ذخیره سازی آب مورد نیاز کشاورزان و اهالی روستاها شده و تقویت کشاورزی و اشتغالزایی در این مناطق را به دنبال دارد.

این مسوول گفت: بسیج سازندگی اجرای ۱۷۹ طرح عمرانی در مناطق محروم روستایی قزوین را شروع کرده که ساخت پنج مجتمع آب‌رسانی و اجرای طرح انتقال آب به ۱۴۷ روستا از جمله آنها به شمار می رود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن(ع) اضافه کرد: اجرای این تفاهم‌نامه در استان قزوین بر عهده گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: بخش مهمی از انعقاد تفاهم‌نامه به ساخت و بازسازی ۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی اختصاص دارد که شامل آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از جاده های روستایی و احداث ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به بحران خشک‌سالی و تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی افزود: با توجه به اینکه بحران آب جزو مسائل اساسی استان قزوین محسوب می‌شود، به همین خاطر بسیج سازندگی محور کار خود در این استان را اجرای طرح‌های آب‌رسانی در هر ۲ حوزه شرب و کشاورزی قرار داده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) قزوین تصریح کرد: پروژه های بسیج سازندگی در سراسر استان در حال اجراست که جزو خدمات بی منت سپاه برای مردم که ولی نعمتان انقلاب است.

وی زمان درنظرگرفته‌ شده برای اجرای طرح های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی را سه سال عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تعهدات بسیج سازندگی برای اجرای این طرح‌های آب‌رسانی از ۱۲۰ به ۱۴۶ روستا افزایش یافته، بنابراین پروژه‌های زمین‌مانده زیادی در مجموعه بسیج سازندگی وجود دارد که باید با نهایت سرعت آنها را پیش ببریم.

گفتمان جدیدی از کار و اقدام جهادی در کشور و قزوین ایجاد شده است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: آنچه امروز در ادامه اقدامات جهادی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین رقم می‌خورد این نوید را می‌دهد که بسیاری از کارهای زمین مانده رو به پایان است.

عباس کاظمی تصریح کرد: با ورود سپاه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان و سطح کشور گفتمان کار و اقدام جهادی معنای جدیدی به خود گرفته است.

وی اظهار کرد: بهبود وضعیت راه روستایی و تامین آب شرب از مطالبات مهم مردم در روستاهاست اما حجم مشکلات بر زمین مانده در این ۲ حوزه در کوتاه مدت از عهده دستگاه‌های اجرایی استان خارج است و نیاز به حجم سنگین عملیات عمرانی با همکاری سپاه است تا مردم حلاوت خدمت صادقانه و رفاه نسبی را بچشند.

کاظمی اضافه کرد: حوزه راه در سطح استان قزوین به ویژه راه روستایی در رتبه‌بندی ملی جزو استان‌های ته جدول بود اما با طرح بهسازی و آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی می‌توان رتبه بندی استان را در جدول ملی ارتقا داد و باید توجه داشت این فعالیت ها تاثیر درخور توجهی در اقتصاد روستایی قزوین به جا خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha