۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85179172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقتدا صدر: آمریکا دشمن دموکراسی و صلح است/ محکومیت تعدی به مقدسات مسلمانان

بغداد - ایرنا - رهبر جریان صدر عراق گفت که آمریکا دشمن دموکراسی و صلح است و با حمایت از اخلاق انحرافی، با تعالیم آسمانی مخالفت می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از العربی ۲۱، «مقتدی صدر» در بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، افزود: دموکراسی به معنای رای مردم یا رجوع به رای اکثریت مردم است.

وی ادامه داد: آمریکا ادعا دارد که یک دولت دموکرات است، اما «جو بایدن» به مردم و نظر آنها اهمیتی نداد، هنگامی که گفت آمریکا یک ملت همجنسگراست، بدون اینکه بپذیرد اکثریت مردم این کشور، این را نمی پذیرند.

رهبر جریان صدر عراق خطاب به بایدن گفت: روسای جمهور آمریکا پیش از تو عراق را اشغال کردند، در حالی که بیشتر مردم آمریکا با اشغال عراق مخالفت و آن را بطور کامل رد کردند، بنابراین آمریکا دشمن دموکراسی است، همانطور که با اشغالگری، دشمن صلح و با حمایت از اخلاق انحرافی، دشمن تعالیم آسمانی است.

وی در ادامه با انتقاد شدید از سفیر آمریکا در عراق ادامه داد: به رغم همه اینها، می بینیم که سفیر احمق آمریکا در عراق، هر طور که دلش می خواهد بازی می کند و به هیچ کسی اهمیت نمی دهد، بلکه مدعی بزرگ ترین و قوی ترین کشور جهان است.

صدر افزود: آمریکا مدعی است که حامی اقلیت ها و مستضعفان است، در حالی که از سوزاندن کتاب آسمانی (قرآن کریم) حمایت و به مقدسات مسلمانان در همه نقاط جهان تعدی می کند.

صدر با طرح این سوال که آیا ابلاغ شده که بپذیریم دشمنان دموکراسی و صلح و تعالیم آسمانی بر ما مسلط شوند؟ افزود: به خدا قسم او و دولتش (بایدن) می خواهند ما و دین ما بد باشند و اقداماتش تنها آغازی است برای گسترش فحشا، تا عراق از آمریکا پیروی کند و ملتی همجنسگرا شود.

وی در پایان بیانیه خود اضافه کرد: نه و هزار نه (به آمریکا)، مردم عراق فقط امت عدالتخواه و امت حق و پاکی و فضایل خواهند بود و اعلام می کنم که این کشور، امت قرآن و امت انبیا و رسولان و اولیا الله است.

پیشتر "محمد کریم"، از رهبران ائتلاف «الفتح» عراق نیز گفته بود که "الینا رومانوسکی"، سفیر واشنگتن در بغداد تحرکات فرهنگی گسترده ای در راستای ایجاد شکاف در بافت اجتماعی کشور را هدایت می کند و نیروهای سیاسی و رسانه ها باید با این امر مقابله و واقعیت را برملا کنند.

وی گفت که بعداز شکست نظامی، اقتصادی و مالی آمریکا در عراق، دولت بایدن از طریق سفیر خود در بغداد به رویکرد جدیدی روی آورده است و تحت پوشش فرهنگی به دنبال ایجاد شکاف در بافت اجتماعی کشورمان است.

کمیته حقوقی پارلمان عراق به دنبال تصویب قانونی است که بر اساس آن، هر کسی اشاعه‌دهنده همجنسگرایی باشد و از جریانهای انحرافی حمایت کند، مجرم تلقی شود.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق دهم تیرماه خواستار جرم‌انگاری همجنسگرایی در پارلمان عراق شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha