۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85179202
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تداوم سریال خشونت‌های مسلحانه در آمریکا؛ ۲۰۲۳ خونین‌تر از ۲۰۲۲

تهران – ایرنا – تارنمای شبکه خبری ای بی سی نیوز با استناد به داده های تارنمای رصد خشونت های مسلحانه در این کشور خبر داد که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۰۰ فقره تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده و تنها در ماه ژوئیه ۸۱ نفر در جریان ۶۵ فقره تیراندازی کشته و ۳۰۰ تن مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، تارنمای ای بی سی نیوز گزارش داد که تیراندازی جمعه پیش (۳۰ تیر) در یکی از بوستان های شهر هوستون ایالت تگزاس که به قتل یک تن و جراحت ۴ نفر انجامید، چهارصدمین کشتار مسلحانه این کشور در سال ۲۰۲۳ را رقم زد.

تعداد کشتارهای مسلحانه سال ۲۰۲۲ در مدت زمان مشابه ۳۶۵ فقره بود که در سال جاری شاهد رشدی ۹ درصدی بوده است. لازم به ذکر است که مجموع کشتارهای مسلحانه در سال ۲۰۲۲ به ۶۴۷ فقره رسید.

۲۱ فقره از حوادث امسال در ماه ژوئیه و در خلال تعطیلات روز استقلال آمریکا رخ داد و در جریان آن ۲۲ نفر کشته و ۱۲۶ نفر زخمی شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای که چهارم ژوئیه از کاخ سفید صادر کرد، از موج تیراندازی های "غم انگیز و بی معنی" در جوامع سراسر آمریکا ابراز تاسف کرد و گفت: من و جیل بایدن، برای کسانی که جان خود را از دست داده‌اند غمگین هستند و همان طور که ملت ما روز استقلال را جشن می‌گیرد، ما برای روزی دعا می‌کنیم که جوامع ما از خشونت با سلاح گرم رهایی یابند.

بایدن همچنین درخواست خود برای اصلاحات «معنادار و عقلانی» در کنترل اسلحه از جمله ممنوعیت مجدد سلاح‌های تهاجمی، با ظرفیت بالا و پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه از پاسخگویی را تکرار کرد.

کشتار دسته جمعی به عنوان اتفاقی تعریف می شود که در آن چهار یا چند نفر، بدون احتساب مهاجم، در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته کشته شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha