مذاکرات کره شمالی با سازمان ملل پیرامون سرباز آمریکایی گمشده آغاز شد

تهران- ایرنا - یک مقام سازمان ملل متحد امروز دوشنبه از مذاکرات فرماندهی سازمان ملل و کره شمالی درباره پرونده تراویس کینگ سرباز آمریکایی که چندی پیش وارد مرز کره شمالی شد خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دی دبلیو، ژنرال آندرو هریسون از ستاد فرماندهی و مدیریت نیروهای چندملیتی سازمان ملل متحد که مسئول نظارت بر جنگ کره بوده است در گزارشی گفت : «مذاکرات با ارتش مردمی کره شمالی از طریق مکانیسم توافقنامه آتش بس آغاز شده است.»

وی در ادامه افزود نخستین نگرانی درباره وضعیت سلامت این سرباز آمریکایی است. باوجود این هریسون از ارائه جرئیات بیشتر امنتاع کرد.

پیونگ یانگ نیز درباره وضعیت تراویس کینگ سرباز آمریکایی سکوت کرده است. آمریکا مدعی شده کره شمالی با بی توجهی به درخواست ها برای اطلاعات درباره وضعیت این سرباز آمریکایی هیچ اطلاعاتی در اختیار این کشور نگذاشته است.

مذاکرات درباره سرباز آمریکایی از طریق مکانیسمی که در زمان آتش بس جنگ کره بوجود آمد، انجام می شود.

براساس اطلاعات سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون تراویس کینگ سرباز آمریکایی خدمت خود در کره جنوبی را تمام کرده بود اما برای پیوستن به گشت خصوصی مرزی از فرودگاه گریخت. وی از گروه گشتزنی جدا و از منطقه غیرنظامی شده میان دو کره وارد خاک کره شمالی شد.

این درحالی است که در روزهای اخیر تنش ها میان کره شمالی و آمریکا، به دلیل حضور زیردریایی اتمی آمریکایی در اطراف آب های شبه جزیره کره و پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی بالا گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha