۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85176014
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنتاگون: هیچ نشانه‌ تعاملی از سوی کره شمالی درباره سرباز آمریکایی وجود ندارد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خصوص سرنوشت سرباز آمریکایی که پس از ورود غیرقانونی به خاک کره شمالی، بازداشت شده است، گفت: هیچ نشانه ای از تعامل از سوی کره شمالی وجود ندارد.

بر اساس گزارش ها، یک تبعه آمریکایی روز سه شنبه بطور غیرقانونی از خط مرزی میان کره جنوبی و شمالی عبور کرده و خودش را به خاک کره شمالی رساند اما از سوی نیروهای کره شمالی بازداشت شد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی بی اس آمریکا به نقل از مقام ارتش آمریکا اعلام کرد : "تراویس کینگ" برای توبیخ داخلی از سوی ارتش آمریکا در حال اسکورت بود که ناگهان در فرودگاه مسیر خود را تغییر داد و به یک تور مرزی پیوسته است.

شبکه سی بی اس آمریکا به نقل از یک شاهد عینی در این تور اعلام کرد که این سرباز قبل از دویدن به سمت سربازان کره شمالی می‌خندید. وی افزود: اول فکر کردم یک شوخی بد است، اما وقتی که متوجه شدم، او بازنگشته، فهمیدم شوخی نبوده است.

به گزارش ایرنا، سابرینا سینگ سخنگوی وزارت دفاع (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی (۲۹ تیرماه) در این باره گفت: ما از زمانی که "تراویس کنیگ" از مرز عبور کرد، هیچ ارتباط یا مکاتباتی از کره شمالی نداشته ایم. ما می دانیم که او در بازداشت نیروهای کره شمالی است. اما پنتاگون هیچ اطلاعات بیشتری در اختیار ندارد و ما انگیزه های او را نمی دانیم.

سخنگوی پنتاگون افزود: "ما نمی دانیم که او در مدتی که فرودگاه را ترک کرد و زمانی که به کره شمالی رفت، چه کرد. فکر نمی کنم کسی پیش بینی می کرد که او سوار پرواز خود نشود."

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: هیچ نشانه ای از تعامل از سوی کره شمالی با پنتاگون وجود ندارد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) ورود بدون مجوز و غیرقانونی یک نیروی نظامی خود را به کره شمالی تایید اما اعلام کرد معتقدیم او در بازداشت است و در حال رسیدگی به این موضوع هستیم.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: خیلی مسایل هنوز وجود دارد که ما هنوز در حال یادگیری آنها هستیم، اما آنچه می دانیم این است که یکی از نیروهای نظامی ما که در یک تور به طور عمدی و بدون مجوز حضور داشت، از مرز کره شمالی عبور کرد.

رئیس پنتاگون در عین حال گفت: ما معتقدیم که او در بازداشت کره شمالی است. بنابراین، ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و بررسی می‌کنیم و در تلاش برای اطلاع رسانی به خانواده این سرباز و رسیدگی به این حادثه هستیم.

آیزاک تیلور، سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی نیز در بیانیه ای گفت: آمریکا با ارتش کره شمالی برای حل این مشکل در ارتباط است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت که  عصر روز سه شنبه مورخ ۱۸ جولای به وقت محلی، یک سرباز آمریکا بطور عمدی و بدون مجوز و غیرقانونی وارد خاک کره شمالی شد.

این مقام کاخ سفید در عین حال افزود:  ما معتقدیم این سرباز هم اکنون در بازداشت مقامات کره شمالی است و درحال همکاری با همتایان کره شمالی برای حل این مساله هستیم.

سخنگوی کاخ سفید افزود:  وزارت دفاع در حال شناسایی خانواده این سرباز بوده و تا زمانی که این کار انجام نشده است، هویت او فاش نخواهد شد.

ژان پی یر تاکید کرد: دولت آمریکا و همچنین سازمان ملل درحال تلاش برای کسب جزییات بیشتر در این باره هستند.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این باره به خبرنگاران در واشنگتن گفت که شهروند آمریکایی که وارد خاک کره شمالی شده  یک نظامی است که بدون مجوز قانونی وارد خاک این کشور شد.

وی با بیان اینکه  وزارت دفاع آمریکا درحال بررسی این موضوع است، افزود: درحال حاضر وزارت خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی در ارتباط نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha