۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85179277
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آلودگی هوا تا چهارشنبه در همدان ماندگار است

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85179277
آلودگی هوا تا چهارشنبه در همدان ماندگار است

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: پدیده آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها در مناطق شهری و صنعتی استان تا روز چهارشنبه ماندگار است و از روز پنجشنبه به تدریج شاهد کاهش میزان آلاینده ها هستیم.

«روح الله زاهدی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان همدان در پنج روز آینده صاف و آفتابی پیش بینی می شود و از روز چهارشنبه از غلظت آلاینده ها کاسته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به جریان‌های شرقی و وزش باد های شرقی از امروز تا روز چهارشنبه جریان‌های غربی و افزایش سرعت باد همراه با خیزش گرد و غبار در مناطق مختلف استان همدان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در ۲ روز آینده گرد و غبار و افزایش سرعت باد لحظه ای، موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می شود و بر همین اساس هواشناسی همدان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

زاهدی توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی و کودکان در هوای باز اجتناب شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تغییرات آب و هوایی از فردا سه شنبه گرمای هوا در نقاط مختلف استان بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش می یابد و هوا کمی خنک می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: اسدآباد با ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۷ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha