۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85179722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال تصویب پیش نویس تعدیل شده بخشی از لایحه تغییرات قضایی در کنست

تهران-ایرنا- با عقب نشینی برخی از وزیران ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی و پذیرش برخی از ملاحظات جناح اپوزیسیون این رژیم، منابع خبری از احتمال تصویب پیش‌نویس قانون «لغو برهان عقلانیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی - به صورت تعدیل شده- خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» از تلاش «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ایجاد مصالحه با ائتلاف اپوزیسون خبر داد.

براساس این گزارش، نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز در حالی به قرائت دوم و سوم پیش نویس قانون «لغو برهان عقلانیت» به عنوان بخشی از لایحه تغییرات قضائی رای می دهند که وزیران دارایی و جنگ در حال تلاش برای جلب نظر جناح اپوزیسون در دقیقه ۹۰ (و مدنظر قرار دادن برخی ملاحظات اپوزیسون در پیش نویس و تعدیل آن برای راضی کردن مخالفان) هستند.

وزیران جنگ و دارایی رژیم صهیونیستی از درخواست مخالفان برای تعدیل پیش نویس قانون «لغو برهان عقلانیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضائی و همچنین تعویق تصویب بقیه مفاد لایحه تغییرات قضائی به مدت بیش از ۶ ماه حمایت کرده‌اند.

این در حالی است که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «یاریو لوین» وزیر دادگستری این رژیم با هرگونه سازش با معترضان به لایحه تغییرات قضائی مخالفت کرده اند.

بن گویر تهدید کرد که اگر کابینه این رژیم با جناح اپوزیسیون درباره لایحه تغییرات قضایی به توافقاتی دست یابد، کابینه را سرنگون خواهد کرد.

بن گویر، تعدیل پیش نویس قانون «لغو برهان عقلانیت» به منظور جلب نظر اپوزیسیون را به معنای از بین بردن این پیش نویس اعلام کرده است.

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز برای بررسی و رای گیری درباره قرائت دوم و سوم پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف با این پیش نویس، به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با مطالبه «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن است که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد. این بخش از لایحه در صورت تصویب در پارلمان رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن به قانون، جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» بداند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون درحالی صورت گرفت که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان های اطراف کنست درحال تظاهرات هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha